Khotbah 04 Oktober 2014
Invocatio : “Tapi man banta sada ngenca Dibata, eme
Bapanta. Ibas Ia nari me rehna sinasa lit, janah kempak Ia me perlawesta. Janah
sada ngenca Tuhan, e me Jesus Kristus. Arah Ia me kerina sinasa lit ijadiken,
dingen arah Ia kita nggeluh”. (I Korinti 8:6)
Ogen : Mazmur 150:1-6 (Responsoria)
Khotbah : Keluaren 12:21-28 (Tunggal)
Adi
siukuri segedang-gedang geluhta pasti melala kel enggo perbahanen Dibata
siterjadi man gunanta. Adi ipindo kita guna nuliskensa, banci saja lanai
tertulisken kita pe. Sebab kai? Sebab memang seh kel buena perbahanen Dibata
ibas kegeluhenta. Bangsa Israel sendiri pe ibas bahan khotbahta sekalenda
nuriken kerna uga perbahanen Dibata siialami bangsa enda. Rencana Dibata
simbelin guna mulahi bangsa enda ibas perbudaken Mesir nari. Sope lenga ipeseh
Dibata tulah sipesepuluhken, leben ipersingetina bangsa Israel, gelah namaken
dareh biri-biri ntah pe kambing ibas binangun pintun rumah. Gelah kai? Gelah
sanga mentas kari malekat kematen, la ia masuk ku rumah bangsa Israel. Janah kejadin
e nge jadi bena-benana lit hari raya Paskah itengah-tengah bangsa Israel.
Paskah e asal katana eme “Pesakh”
sierina melewati, enda mereken persinget man bangsa Israel uga malekat kematen
e mentasi rumah kalak Iarael, la ia bengket kubas tapi adi rumah kalak Mesir,
bengket ia kubas.
Memang
adi ibas kita kalak Kristen, Paskah e enggo jadi sada perayaan man banta. Tapi adi
man bangsa Israel e jadi adatna. Tentuna pengertin adat enggo sieteh ras-ras
eme kerna suatu kebiasan yang diturunkan secara turun temurun. Emakana ibas
ayat 26 ije jelas tercatat maka ketetapen enda enggo jadi adat man bangsa e. janah
si luar biasa kerna pernyataan ibas ay. 27 “adat
e ilakoken guna mpehaga Tuhan”. Hal enda nge sirusur mawen-mawen lanai
iinget kita selaku kita kalak karo. Kita rusur ndabuh kubas pemahamen maka
erbahan adat e guna mpehaga manusia labo guna mpehaga Dibata, kenca si e kita
cebuni ibalik kata Dibata kerna “kai
siilakoken ndu man seninangKu e, bage me perbahanenndu man BangKu”,
Temanta
sekalenda ngatakensa “Perbahanen Dibata jadi Adat Kegeluhen”. Adi arah konteks
khotbahta sekalenda siidah maka perbahanen Dibata e, eme membebasken. Enda ertina
maka adat si ipake kita e pe harus sipakeken ka guna mbebasken kalak si deban
si lit ibas perbudaken (musil, keterpuruken). Ula min sempat adatta selaku
kalak karo justru membelenggu kalak sideban.
Ibas
hal enda Gereja tentuna harus beluh jadi penengah kerna si e. soal
bahasa/bicaranta enda mawen-mawen la sigejab maka e lanai sue ras kinitekentna,
sebab banci saja enggo terbiasa kita megiken kerna si e. ibas mereken uis arin
teneng, enggo biasa siakap adi singendesken uis arin teneng e ngerana “enda
ibereken kami uis arin teneng man bandu gelah teneng tendi ndu”, padahal
kalimat enda banci nge aturna siperjelas “bagi gelar uis e arin teneng, maka
Dibatalah simpeteneng tendindu”. Banci aturna ije iselipken kita kerna pedah
Dibata, tapi rusuren dengan enda ilupaken kita.
Perbahanen
Dibata la pernah pekulah-kulah man manusia, tentu adi perbahanen Dibata e jadi
adat kegeluhenta tentuna kita la banci pekulah-kulah. Ibas kerja erdemu bayu
tempa-tempa zaman genduari enda enggo wajar siakap pekulah-kulah bage. Ibas kerja
erdemu bayu e lit nge luah si man alonken, bagi amak, tilam lit ka lampu, rsd. Tapi
rusuren sienda kerina terjeng simbol saja, kenca enggo dung kerja erdemu bayu e
kari labo lit e ialoken. Sebab kai kita aturna simaba luah tapi luahta e kalak
nukursa lanai kita. Jadi terjeng simbol saja, tentu enda pe banci ikataken
pekulah-kulah kap kita ije.
Tapi
tentuna rikutken bahan renungenta sekalenda maka, adat e harusna erpalasken
perbahanen Dibata, dem alu kekelengen labo pekulah-kulah, membebasken labo
membelenggu. Janah sipaling pentin kel, ibas kerina adatta selaku kalak karo
harus mpehaga Tuhan Dibatanta. Amin
Tidak ada komentar:
Posting Komentar