Khotbah
17 Juli 2016
Invocatio :
Asum anak-anak denga aku, pengeranangku, perukurenku ras pengertinku bali ras anak-anak. Tapi kenca aku dewasa kutadingken kerina biak anak-anak e.
(I
Korinti 13:11)
Ogen :
Pilipi 4: 10-20 (Tunggal)
Khotbah :
Jakup 1:2-4
KHOTBAH
Fakta lapangen ibas
unit Pelayanen GBKP Alpha Omega ngatakensa maka. Anak-anak AO si iasuh ijah
memang terlihat perkembangan secara fisik, semakin hari umur mereka semakin
bertambah, bahkan rata-rata anak-anak i AO lit keahlian na masing-masing, tapi
perkembangen secara mentalna, e sijadi permasalahan. Amin gia lit iidah kita kalak
si enggo cukup umurna, tapi situhuna kepintaran mentalna hanya bali ras anak
umur 8 tahun (2 SD). emaka labo kita heran adi reh kita berkunjung ku AO, lit
si jumpai kalak sienggo metua umurna ntah fisikna tapi secara mental ia bali
nge ras anak-anak denga. Tapi adi iajuk anak-anak AO untuk rende, muji Tuhan,
kebaktian ningen e, kalak ah semangat kel kerina. Amin gia nggo metua, tapi
nggit denga ia ngendeken lagu happy ye ye. Iperhadapken kami situasi kalak enda
man banta si ikataken lebih beruntung, rusuren denga justru kita enda mekisat
rende muji Dibata, adi la sedap laguna labo siikuti pe. Apai ka lagu anak-anak,
labo kita merhat ngikutisa. Secara fisik payo memang kita lebih sempurna
perkembangen fisik ras mentalta, tapi secara kiniteken apai kin menurut ndu
iantara sidua enda silebih matang kinitekenna?
Rasul Paulus arah
suratna man perpulungen i Filipi, mereken statement (ay.10). engkai maka e jadi
keriahen man bana? Prinsip hidup kekristenan. Tentu harus mengarah kubas kai
siilakoken Kristus, tentu harus ncidahken teladan/ ngusih perbahanen Kristus
selama ia nggeluh i doni enda. Teladan “Mediate”
sienggo ibahan Yesus ilanjutken perpulungen Filipi, enda sijadi keriahen Paulus
e. Paulus labo ngerana soal pemere perpulungen filipi e man bana ngenca, tapi
jauh lebih dalam daripada itu. Teladan Yesus ibas mereken serpang pulah man
kalak si lit ibas kiniseran, enda pe iusih perpulungen Filipi (ay. 14). Si lebih
luar biasa, maka kalak Filipi enda labo terjeng soal materi saja, tapi ibas
nampati dahin-dahin pelayanen meritaken brita simeriah pe ia ikut muat bagin.
Persoalenna genduari,
posisita ija kin e? Lit piga-piga tipe perpulungenta khususna kita GBKP lit si
memang nggit ia ikut ibas pelayanen, meritaken injil, tapi kenca idahna kalak
si lit ibs kiniseran ras simemerluken pertolongen, ia la nggit mereken kai pe. Uga
pemberitaan injil sibangenda si la isertai alu perbahanen kasih banci berhasil?
Tentu jatuhna kari nina kalak “Sisia kel
ia rajin ku gereja tapi la kel teridah pergurejana ibas perbahanenna . ”
ibas sudut pandang si deban lit ka perpulungen nta si memang aktif kel ibas
tindaken-tindaken sosial, mereken sumbangen ku panti asuhen, ku korban bencana
alam, kai-kai pe kegiaten gereja si memerluken dana, enggo ia leben ije
masangkensa. Tapi sekali pe la pernah ia meritaken injil. “mari ku rumah
bapa si anu kita ngapuli” mis kel ijababna “kena saja yah, rumahna pe
kitik nge, labo kari siat adi kerina kita reh” kondisi rumah kalak ka ibahanna jadi alasen la ia ikut ngapuli. Padahal
biakna kin ndai mekisat. Adi bage ka keadaanta tentu kita jatuh kubas
pertolongen jasmani saja, kalak si isampati kita hanya tertolong secara doni
enda ngenca, amin gia meriah iakap kalak siisampati kita e, tapi ketika ia mate
kuja perlawesna? La ku surga erkiteken la ia tek man Yesus, la ia erpengendes
man Kristus, man manusia ia erpengarapen.
Adi siinget peristiwa
penyaliban Yesus, kalak si isalibken iarah kemuhen Jesus kai nina “O Jesus,
inget aku asum kam pagi reh jadi Raja”. Tahanen e la kel pernah ibegina Jesus
ngajar, la pernah iikut-ikutna Jesus, bahkan la pernah iidahna uga perbahanen
Jesus. Tapi pengeranana mereken penegasen maka ia tuhu-tuhu tek maan Jesus
secara kiniteken. Tentu ibas bage pengakun kalak tahanen e, atena mindo
isampati. Tapi Jesus labo penampat jasmani berekenna, kai nina Jesus “Sendah me
kam ras Aku i Pardis”. Berarti arah sienda banci sitarik kesimpulen maka
paguhna kiniteken Kalak Kristen la bergantung ras dekahna ia jadi kalak Kristen.
Bagepe soal kedewasaan keristenan la bergantung ras uga rusurna kita kita ku
Gereja, PJJ, rsd. Tapi poin sipemena si jadi catatenta eme Kedewasaan Kekristenenta
bergantung ibas carata ncidahken biak-biak Kristus si lit ibas kita man kalak
si lit i sekelewetta.
Ngerana soal tema
sekalenda Kristen si Dewasa, Kitab Jakup nuratken man banta cara-cara gelaah
banci dewasa kekristenenta. Ay. 2 ngatakensa “Sangap min iakapndu adi reh
erbage-bage percuban”. Adi gelarna manusia sitading i doni enda, tentu la
mungkin terpisah ibas kiniseran nari, erkiteken doni enda memang ingan mesera. Tapi
justru lit piga-piga kalak Kristen si beraanggapen, maka adi aku jadi kalak
Kristen si tutus pasti aku isampati Tuhan, pasti aku ipasu-pasu Tuhan ibas kai
pe, kesehatenku, keuangenku, pendahinku, sekolah, rsd, seh maka geluhku i doni
enda jadi mulus dan enak. Pemahamen sibagenda jelas bertentangen ras Pustaka si
Badia ta. Kitab Matius mereken pengangkan man banta maka dalin kalak si
ngikutken Kristus e bagi dalan si kitik/sempit, labo dalin yang luas dan lebar.
Tapi justru iganbarken alu dalin si dem alu kesukaren. Seh maka lit kalak
ngatakensa : Dibata lit anakNa si la pernah erbahan dosa (Jesus), tapi labo
lit anak Dibata si la ngenanami kiniseran. Adi bage kesimpulenna ngatakensa adi geluhndu
genduari relatif lalit ibass kiniseran, maka banci jadi kam labo anak Dibata,
atau banci saja kam anak Dibata si nggeluh berkompromi ras doni enda, sementara
pustaka si Badia ngatakensa ‘Ula kam bali ras doni enda’. Tapi sebalikna adi
geluhndu dem alu kiniseran, ula cepat mengambil kesimpulen maka sienda jadi
erkiteken dosa ibas geluhndu, sebab banci saja kiniseran e reh erkiteken ate
Dibata gelah kam reh dewasana ibas kiniteken.
Kitab Jakub ngatakensa “erbage-bage”,
berarti labo sada ngenca persoalen e, seh maka payo nge nina lagu “Adi ukuri
nggeluh i doni enda, latih rass mesera kel kepe, lenga dung sada nggo ka reh
man ukuren, errtindih-tindih megati lanai terbaba”. Segala macam bentuk
persoalen banci jaadi sekali reh man banta kerina, problem ekonomi, pendahin,
kesehaten, jabu, study, perjodohen, pergaulen, bahkan pelayanen, rsd. Kerina sie
banci jadi persoalen si la terduga. Persoalen si la terduga e nge si rusur
erbahancaa kita ndabuh. Tapi adi megenggeng kita tentu kinitekenta pe pasti
labo mbera-mbera, tapi pasti reh dewasana.
Tentu kita krina ateta
jadi kalak Kristen si dewasa. Emaka mari erlajar arah wortel ras telur. Adi wortel
ipanasken, ,ibelgang ia tentu reh medakdakna, adi tasaksa pe banci saja labo
sada pe la kita merhat mansa. Sebab adi wortel pe adi biasana sitamaken ibas
gulen, pasti mekeruk denga min ia ateta, gelah lit denga nanamna. Sementara adi
telur, adi ibelgangndu ia justru reh piherna, adi kin ndai ia cair ntah kental
kenca ibelgangndu, ntah igorengken justru reh piherna ia. Bage ka nge soal
kedewasaan kinitekenta, adi reh sanga reh kiniseran e erbahansa kita menyerah,
medate, medakdak piah dungna lanai lit gegeh ibas kita berarti kita bali ras
wortel ndai, tapi adi sanga reh kiniseran e kita reh genggengna, reh sabarna, piah
dungna reh piherna kinitekenta, reh paguhna berarti kita bagi telur. Ibas minggu
enda si jadi PR man banta, minggu GBKP NJayo, enggo 75 tahun GBKP njayo uga nge
nilai kiniteken perpulungenna, Kristen wortel kah kit anta Kristen Telur? Si jadi
cataten man banta bagi nina Invocatiota, adi reh dewasana kita tentu
sitadingken biak anak-anak si lit ibas kita.
Selamat Melayani
Dibata simasu-masu kita kerina
Pdt. Julia
Elprida Br. Ginting
Melayani i GBKP
Runggun Penen
Klasis Medan
Delitua
No. Hp
0853-6175-3339
Mejuah-Juah
Tidak ada komentar:
Posting Komentar