Selasa, 03 Oktober 2017

SERAYAN MEGEGEH IBAS TOTO PERPULUNGEN

Bahan Sermon Khotbah Minggu 01 Oktober 2017
Invocatio :
Bage pe ertotolah kerna kami, gelah ibereken Dibata man kami kesempaten si mehuli guna meritaken kataNa, guna nuriken rahasia Kristus
(Kolose 4:3a)

Ogen : Mazmur 72: 1-7 (Responsoria)
Khotbah : Epesus 6: 18-24 (Tunggal)

Pengantar
Lit piga-piga istilah si rusur ipake ibas Padan sindekah kerna ertoto, eme : tepilah (Doa Permohonan), palal (berdoa), paga (bersekutu dengan Allah), zaag (Doa teriakan dan tangis), qara (Doa seruan).[1] Ertoto ibas padan sindekah eme hal sipaling penting ibas hubungen antara jemaat ras Dibata. Ibas padan simbaru piga-piga istilah sinjelaskensa kerna ertoto, eme: prosekumai (Doa pribadi), ganupeto (Doa meminta pertolongan), prokuneo (Doa penyembahan & Doa bersama dalam ibadah umum).[2] Ertoto ibas padan simbaru mulai ibangun erpalasken usihen sienggo ilakoken Jesus ibas ‘Pertoton Tuhan’.
Rikut ras Minggu Notoken Serayan Tuhan, sada penungkunen lebe nandangi ngawan ni perpulungen, pernah nge itotokenna serayanna? Banci saja erbage jawabta kerna penungkunen enda. Amin kai gia jababta, pernah ntah lang, nuate ibas kegeluhen pelayanen ibas doni sierbage tantangen siman alanken guna mpebelangken berita si meriah arusna sipebelin baginta guna muat bagin ibas notoken kerina serayan Dibata. Adi la kin itumpak-tumpak alu pertoton perpulungen, banci ngelabuh nge serayan e. enda me siituriken ibas pengalamen Rasul Paulus ibas meritaken berita si Meriah.

Pemahamen Teks
·         Mazmur 72: 1-7
Mazmur 72 enda berbeda ras mazmur sienggo leben itulisken ibas pasal-pasal sebelumna. Jenis toto enda masuk kubas jenis toto permohonen. Toto permohonen endaa ipenangkih guna sekalak Raja kesusuren Daud simemerentah ibas sejarah. Raja e iarapken banci menjamin keamanen bangsana arah serangen bangsa sideban nari, membina masyarakat yang adil dan makmur, khususna memperjuangken hak-hak orang lemah, iarapken ka gelah gelar Raja ras nama baik bangsana ihamati ibelang-belang doni. Kenca sekalak Raja kundul ibas Takhta Daud i Jerusalem tapi la memenuhi arapen enda, maka mazmur enda pe ipenangkih jadi toto permohonen gelah Raja e berobah sikap banci jadi Raja si bijaksana, memerentah guna kepentingen kalak enterem, njagai ras memajukan golongen kalak si miskin ras tertindas. [3]
Pemerintahan Rajawi merupaken tema siisajiken Mazmur enda, inti mazmur enda eme kerna kerajan siideal siituangken ibas 3 garis besar, eme : (1) sifat keutamaan dari pemerintahen Raja eme hukum ras keadilen. Hukum guna penataan ras praktik moral sedangkan keadilen eme prinsip dari watak dan moral e. (2) hubungen keadilen ras Dibata e erbahanca mengalir keserupaan dengan Allah ibas ia, siigambarken alu hubungenna ras Rayatna, keprihatinenna nandangi kalak musil bagepe perlawanenna ibas menentang para pemeras. (3) ibas padan sindekah buah keadilen eme kesuburen alamiah bagepe kesejahteraan baik secara pribadi ntah pe masyarakatna.
Penggenapen mazmur enda kerna kehadiren sekalak Raja bagi siitotoken ibas tentu la idapeti iantara manusia, bagin enda justru ndeheer ras nubuaten Mesianis si lit ibas Jes. 11: 1-5; 60-62. Ibas diri Mesias ngenca karakter ras kepemimpinen Raja sisempurna, bujur, adil ras kekal serta tidak terbatas banci sidapeti.

·         Epesus 6: 18-24
Bahan khotbah Minggu enda nuriken kerna aturen ibas kegeluhen persadan ibas perpulungen ni Tuhan. Janah ibas kegeluhen ka;ak si tek bagepe ibas ndahiken pelayanen e perlu kali a dukungen kerina perpulungen. Rasul Paulus ngajuk perpulungen gelah ertoto : (1) tutus ertoto , kegeluhen siertoto jadi sada biak siperlu ipebelin ibas kalak sierkiniteken. Sabab pertoton jadi sada hubungen simehuli antara manusia ras Dibata ibas erbage cabal geluhna. (2) Ertoto guna serayan, dahin meritaken berita si meriah siidahiken Rasul Paulus tentuna enteram kalak ngelawanca, seh maka dahin meritaken berita si meriah e maba ia kubas penjara. Ibas kecibal sibage rupana Rasul Paulus perlu dukungen gelah tetap ia pang ngerana dingen mpetangkas rahasia berita si meriah e, bagi arusna ia ngerana. “gelah ibereken Dibata kata-kata sipayo  adi aku ngerana…” guna tugas si e Paulus memerlukan keberanian khususna ibas pemeriksan pengadilan selaku tawanan gelah kesaksin siiturikenna e la terlemahken. Surat Paulus nandangi perpulungen i Efesus nuratken gelar Tikikus. Ia me simaba berita kerna keadaan Paulus man gereja-gereja i Asia, ipujiken Paulus ia selaku serayan si tutus. Alu maba berita kerna kecibal Paulus i Roma, bakal melegakan pusuh perpulungen e.
Aplikasi
Geluh enda arus sikeleng-kelengen, saling menopang, sisampat-sampaten sada ras sidebanna. Salah sada bentuk sibanci silakoken kita eme saling mendoakan. Memang sangat sederhana, tapi tuhu mbelin kal ertina man banta. Paulus ibas bahan renungenta enda mindo dukungen doa man perpulungen i Efesus, labo guna kepentingenna secara pribadi, tapi guna pemberitaan berita si Meriah. Erkiteken pemberitaan firman Tuhan nge maka Paulus ipenjaraken. Emaka butuh kali ia dukungen doa arah perpulungen gelah tetap ibereken Dibata man bana kata-kata si payo ibas erberita.
Dahin serayan Tuhan labo mesukah, selain tugas guna nehken berita si meriah, geluhna pe arus jadi usihen man perpulungen, man kalak sideban. Sabab lit ka kegeluhen serayan e sijadi batu antuken man perpulungen sierbahanca terhambat dahin meritaken berita si Meriah.
Serayan Tuhan melala ndatken tantangen ibas ndahiken dahin pelayanen, megati ibas dalani dahin e uga pe tama salah. Adi gel-gel serayan Tuhan ndatken tantangen iayak-ayak, ibenteri alu batu seh mate, ipenjaraken ras sidebanna. Genduari tantangen serayan Tuhan e pe lebih kompleks, megati pe ibas paksa sigenduari ndatken tantangen baik dari dalam bagepe luar dirina. Dari luar banci saja serayan iancam pihak-pihak tertentu si la senang nandangi perkembangen kekristenen. Bagepe ibas paksa sienda melala kalak sirusur encekuraki serayanna piah latih iakap serayan e rukur ras sidebanna. Bagepe dari dalam diri serayan e, banci ka serayan e ndabuh kubas situasi sombong rohani. Tentu hal enda erbahanca la seh pelayanen alu mehuli. Alu bage :
Þ     Selaku serayan arus tetap ngandalken Dibata arah pertotonna, lit tetap hubungen simehuli ras Dibata guna ndahiken dahinna. Serayan Tuhan la banci pulah ibas hubungen ras simada dahin.
Þ     Selaku perpulungen ula lupa ertoto guna dirina gelah ia pe banci makeken kesempaten simehuli ibas geluhna guna ersaksi kerna kuasa Dibata, terdauhen notoken serayan ibas pelayanen siarus ilakokenna. Biasakenlah notoken serayan Tuhan, seminggu sekali lah gia. Gelah ibereken Tuhan kesehaten, kepentaren, ketutusen guna melayani, ersada arih kerina serayan Tuhan, ibereken Tuhan rejeki, ras keluargana sepengodak-sepengole melayani Tuhan itengah-tengah perpulungen.
Mbelin kal ulih pertoton e, apai ka pertoton perpulungen ibas ndukung dahin pebelangken berita siMeriah. Emaka sada tekad ras arus ilakoken perpulungen ibas geluhna eme notoken serayan serayan Tuhan ras dahin berita si meriah e. perpulungen arus nggejab seh kal belinna ras gegehna ulih pertoton e, pertoton perpulungen e jadi kekuaten ka pe nandangi serayan Tuhan.

Pdt. Julia Elperida Br. Ginting
(0853-6175-3339)
GBKP Runggun Penen
Selamat melayani man banta kerina




[1] Jadidiah Tham, Mekanika Doa; Bagaimana anda berkomunikasi dengan Dia, hal. 58
[2] George A. Butsick, The Interpretation’s Dictionary of the Bible, hal. 85-861
[3] Marie-caire, Barth –frommel, B.A. Pareira, Kitab Mazmur ‘pembimbing dan tafsirannya’, hal. 688

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ERSADA IBAS JABU

BAHAN SERMON KHOTBAH MINGGU 18 NOV 2018 Invocatio     : “Andiko ulina ras senangna adi kalak si ersenina ersada perarih” (Mzm. 133:1) O...