Jumat, 29 Mei 2015

IJENDA AKU SURUHLAH AKU



Khotbah Minggu 31 Mei 2015

Invocatio      : “Kupilih kam ope denga kubereken man bandu kegeluhen. Ope denga kam tubuh enggo kuserapken kam jadi nabi man bangsa-bangsa” (Jeremia 1:5)
Ogen             : Ketangkasen 4:1-11 (Tunggal)
Khotbah       : Jesaya 6:1-8 (Tunggal)
Khotbah:
akap kami adi ngerana kita soal tema ta minggu enda, pasti enggo sangat familiar kel man banta, lanai asing kita megikensa kalimat e “Ijenda aku suruhlah aku”. Saja memang ibas praktek keseharianta, enda jarang denga sicidahken. La padah dauhsa kel sibahan contohna, ibas kita ngikuti perpulungen jabu-jabu pe, adi enggo seh paksanan nuriken penggejapen, ugapa pe sipulung e enggo tungkuk kerina, enggo sinik, mis macat. Jarang nge sijumpai ibas PJJ adi enggo ikataken protokol “Apai kita lebe sinuriken penggejapenna?” langsung mis lit singatakenca “iyak, aku lebe”. Enggo langka nge sijumpai jelma si bage. Enda nuriken penggejapen denga pe enggo mundur teratur kita apai ka guna mpeseh berita si meriah ku belang-belang doni? Mungkin rukur lebe kita sekian ratus kali. Adi bage dengalah pengkebetta sedekah enda, enggo nge ndia sicidahken “ijenda aku suruhlah aku” ninta man Tuhan? Tentu lang.
ibas invocati ta ndai jelas ikataken maka Jeremia enggo ipilih Tuhan, enggo ikhususken Dibata guna jadi nabiNa man bangsa-bangsa. Adi ibas pustaka sibadia lit 3 jenis pemanggilen, sipertama eme jeremia→ia ibas bertin nari enggo ipilih Dibata, sipeduaken Jesaya→enda me sijadi bahan khotbahta, Jesaya enda ia ipilih Dibata i rumah Pertoton, emaka sipeteluken eme Yehezkiel→ ia pilih Dibata ibas pendahinna. Arah sitelu tokoh enda rikut pe cara pemanggilen Dibata, kepeken ibas pelaksanaan pemanggilan e pe berbeda-beda ka ia. amin pe Jeremia enggo ipanggil Dibata mulai kin ia ibas bertin nari tapi labo berarti e ngatakensa maka Jeremia e lebihen asangken Jesaya ntah pe Yehezkiel si pemanggilenna la mulai ibas bertin nari. Bahkan Jeremia sendiri pernah ia ngalami putus asa seh maka sempat ikatakenna man Dibata, buatlah kesahku Tuhan nina. Kepeken la jadi jaminen mulai ndigan kin pemanggilen e seh man kalak si ipilih Tuhan, la e simenentuken kesuksesan pemanggilen Dibata e. tapi uga ibas kita nggejabken panggilen Dibata e, ngasup kita setia ndalanisa rikutken sura-sura Dibata.
Arah bahan ogenta kitab ketangkasen ndai, mungkin ntah bingung-bingung denga kita ntah kai gia maksudna, kai ndia hubungenna ras Jesaya. Pengenehenen siialami Johanes ibas kitab ketangkasen enda sungguh luar biasa, seh maka ilebuh Dibata si Johanes guna ngenehen uga situasi i surga. Janah memang makhluk-makhluk sinehen Johanes pe adi sibayangken tentuna menyeramkan nge situhuna. Bagi ay. 6 lit nina “ikelewet kursi kinirajan e lit empat makhluk, sidem matana arah lebe ras arah pudi.” Bicara kita ndai siisuruh Dibata ngidah keadaan si e ntah mungkin ngir-ngir nge perasaanta ije. La padah lebe i surga, bicara doni enda pe lit si jumpai manusia matana dem mulai kin arah lebe seh arah pudi. Pasti kiam nge kita, tembok si 4 meter pe sibiasana la terlompati kita, enda enggo terlompati perban biarna. Tapi Johanes ibas pemanggilenna e teridah memang tuhu-tuhu ije keyakinenna man Dibata, kinitekenna si setia man Dibata sierbahansa ia yakin maka kin memang kerina siicidahken Dibata man bana e labo guna pebiar-biar ia, tapi justru mpeteguhi kinitekenna.
Dibata sindilo Johanes e bali nge ras Dibata sindilo Jesaya ibas padan sindekah. Janah puji-pujinna pe bali “Badia, badia, badia! Tuhan simada kuasa Badia kap! Doni enda dem alu kemulianNa”. Ibas kitab Jesaya 6 :1-8 enda, sihubungken ka ku proses tata ibadahta, enda situhuna susunen ibadahta paksa enda. Ay. 3 enda nggambarken puji-pujin man Dibata, siikataken kita Votum ras salam. Ay. 5, pengakuen Jesaya kerna dirina jine eme pengakun dosa ibas liturginta. Ay. 7, ibersihken Malekat si Jesaya, eme Pengalemi Dosa man banta manusia. Janah ay. 8 pengungkunen Dibata man Johanes eme perpadanen ras Tekad ibas tata liturginta. Jadi memang labo asal-asalen isusun tata ibadahta enda tapi kerina e su e ras pustaka si badianta.
Respon Jesaya nandangi penungkunen Dibata e sungguh luar biasa “Aku, suruhlah aku” nina minter. Dibata nungkunsa “Ise ndia ku suruh?” labo ikataken Dibata “Nggit kam Kusuruh Jesaya?” tapi alu kinitekenna Jesaya menangkap maksud Dibata. “Aku enggo ilebe-lebeNdu Tuhan, aku saja suruh lanai padah daramiNdu sideban” bage me kira-kira ibas pemikiren Jesaya.
Pendilo Dibata e, labo man deba-deba jelma saja, tapi pendilo e situhuna enggo itujuken man kerina manusia. Emaka tugas ta gundari eme uga ndalanken pendilo Dibata e ibas kerina dampar kegeluhenta, ibas buena tantangen, perbeben ras persoalen si nderpa kita tapi uga kita banci tetap fokus guna ndalanken pendilo Dibata e.
Jemaat GBKP ibas sada penelitian lit 3 ciri-cirina kerna responna ibas ngikuti pendilo Dibata e. (1) Pathos→ jemaat si man endik-endiken lalap, tapi bage pe la ia nggit ndalankenca, la nampati tapi mandangi, protes sijagona tapi la ia banci mereken contoh guna mpehulisa janah ia pe labo ka terikut-ikut janah 70% bage me jemaatta, (2) Simpathos→ jemaat si man ingetenken, PJJ ningen harus isingetken, adi isingetken PJJ banci ia reh tapi adi la singetken labo ia reh, nuriken penggejapen pe bage, suruh lebe, sebutken gelarna emaka nggit ia nuriken penggejapenna janah enda 20% buena. (3) Empathos→ enda tipe jemaat sinungkun ia, lanai man suruhen, tapi enggo ia sendiri nungkun ku gereja kai sibanci kusampati. Janah enda 10% ngenca.
Adi ibas 3 kelompok enda. Arah siapai nge kita e? kitalah njawabsa ibas pusuhta masing-masing. Tapi situhuna adi sitandailah ise kita ras ise Dibata pasti pendalanken kita pendilo Dibata e pe reh payona ibas kegeluhenta. Dibata simasu-masu katana Amin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ERSADA IBAS JABU

BAHAN SERMON KHOTBAH MINGGU 18 NOV 2018 Invocatio     : “Andiko ulina ras senangna adi kalak si ersenina ersada perarih” (Mzm. 133:1) O...