Bahan
Sermon Khotbah Minggu 07 Juni 2015
Invocatio : “Kalak malas la pernah seh sura-surana,
tapi kalak si erdahin alu tutus ndatken untung si mbelin” (Kuan-kuanen 12:27)
Ogen : Johanes 6:25-27 (Tunggal)
Khotbah :Kuan-kuanen 6:6-11 (Anthiponal)
Tema : “Tuhan Erdahin Arah Pendahinta”
Kata Perlebe
Erdahin
ras terus erdahin, ndigan ngadina? Sada penungkunen si rusur ibegi kita. Lit
kalak ngatakenca maka ia harus erdahin seh metua adi lang sea-sea me
kegeluhenna, sebalikna lit ka singatakenca adi kita kita erdahin lalap seh
metua, ndigan kita santaina?. Lit kalak si erdahin mulai pagi-pagi, ciger,
keraben seh berngi, la ia ngadi-ngadi. Kenca enggo reh pinakit man bana emaka
ia ngadi erdahin. Janah hal silebih ekstrim eme labo dalih kita erdahin terus
seh mate si penting eme uang masuk. Adi bage berarti ndarami hasil kita lalap
ndigan sinikmati ulihta encari e?
Payo
tuhu kita harus erdahin guna bertahan nggeluh, menyambung hidup. Payo tuhu kita
harus erdahin guna ndarami nafkah guna ncukupi keperlun keluarga, ndehara ras
pe anak-anak. Pustaka si Badia pe ngatakenca alu tegas mka “adi sekalak si la
erdahin, ula padah ia man”. Lalit kata “kisat”
ibas kamus nggeluh kalak Kristen. Adi sioge pustaka nta maka sidapeti me maka
Dibata milih kalak si sangana erdahin. Dibata la nggit make kalak perkisat, la
pernah ngena ateNa man kalak si la nggit erdahin. Kita erdahin labo guna
ncukupi keperlun geluhta saja tapi pe guna nggejabken uga Dibata pe erdahin
ibas pendahinta, kai gia profesi nta.
Pendalamen teks
Ogen : Jesus meteh maka kalak si enterem
ndarami ia guna ndatken pangan ras inemen saja, sebab Jesus edenga kel erbahan
tanda sengget mere man 5000 kalak alu 5 roti ras 2 nurung. Kejadin enda
ngingetken kalak kalak si enterem e kerna kegeluhen leluhurna bangsa Israel sanga
i padang gurun. Sanga bangsa kelihen, Dibata nereken manna seh besur. Eme latar
belakangna engkai maka tanda sengget siibahan Jesus e jadi berita menarik. Enterem
jelma ndarami ras njumpai Jesus eme kerna kebutuhen doni, kebutuhen
jasmani.memang kebutuhen jasmani perlu tapi labo siutama, adi “nggeluh guna man” enda ertina maka
manusia kegeluhenna berputar-putar sekitar man-nggeluh-erdahin-man. Erdahin
guna man ras erdahin guna nggeluh, emaka la kita heran engkai maka manusia
nukah kel bosan. Bosan man, bosan erdahin ras pe bosan nggeluh. Jesus erbahan
tanda sengget e memang erbahansa kalak si enterem e besur, tapi Jesus la nggit
adi kalak enda ngadi ibas rasa besurna saja. adi terjeng seh je saja maka kalak
enda situhuna pasti melihe ka mulihi. Jesus erbahan tanda sengget e gelah kalak
sienterem e tek man Dibata. ay. 27 “Ola
carken pangan sibanci melengas...” maksud Jesus ijenda eme gelah kalak enda
kerina erdahin guna ndatken kegeluhen sirasa lalap.
Mesera
sitik guna ngangkaisa kerna Jesus merawa man enterem jelma si enggo berusaha
ndarami ras njumpai Ia. sitik pe jelma sienterem e la ndatken simpati Tuhan
Jesus. Enda sada koreksi simendasar ras keras ibahan Jesus guna keselamaten
kalak sienterem e. kalak si enterem e ndarami Jesus la perban tek kerna kerina
tanda sengget sienggo ibahanNa tapi guna beltekna. Jangan-jangan kita selaku
kalak si tek pe sangana ndatken koreksi ibas Tuhan nari. Koreksi kerna
motivasinta ibas erdahin. Lit kin kita erdahin kerna motivasi materialistis?
Adi e sijadi motivasinta, maka perlu siperobahi e ku motivasi si benar.
Pengajaren Jesus kerna pendahin situhu-tuhu eme “Tek man Bana” ertina kinitekenta man Dibata harus jadi dasar kerina
kegeluhenta ras pe pendahinta. Kita erdahin labo guna ipertanggungjawabken man
manusia. Tapi man Dibata. alu bage motivasinta erdahin eme gelah arah geluh ras
pendahinta, gelar Dibata ipermuliaken.
Khotbah : kitab kuan-kuanen enda
merupaken kitab pengajaren. Ibas kitab kuan-kuanen enda melala isina berkaiten
ras pengajaren khususna pe pengajaren si berkaiten langsung ras kegeluhen
manusia. Banci sikataken maka kitab kuan-kuanen enda merupaken pengajaren
praktis ibas kegeluhen kerina manusia, anak-anak seh kalak dewasa. Emaka kitab
kuan-kuanen enda seh pentingna guna ioge kita selaku kalak sierkiniteken. Kerina
pengajaren ibas kitab enda merupaken “Firman
Tuhan”. Pengajaren kerna penyataan Allah ras kesaksin kerna Dibata ras
sura-suraNa. Bagepe pengajaren ibas kitab enda mabai kita kubas cara nggeluh si
erkemalangen man Dibata.
Terkhusus
kerna bahan khotbahta kuan-kuanen 6:6-11, enda sada pengajren kerna kegeluhen
manusia ibas erdahin. Kritik siibereken penulis kitab enda eme ula kita jadi
kalak perkisat, kalak si la nggit erdahin. Sada hal si cukup menarik ibas kitab
kuan-kuanen 6:6-7 eme perkis. Sieteh maka perkis amin gia lalit pemimpinna,
ibas ia erdahin pe lalit pengawasna tapi erdahin ia alu tutus. Enda teridah
arah ia erdahin ibas ncukupken panganna ibas paksa perlego guna persediaan
panganna ibas paksa perudan. Arah perkis enda, ngajari kita gelah ngasup
nggkuasai diri (menjadi pemimpin diri sendiri), ketekunen (ketutusen), ras
gelah ola jadi kalak perkisat. Kalak perkisat arus erlajar man perkis. Em bentuk
kritik siibereken penulis man kalak si kisat ibas kai pe, si la nggit erdahin. Ibas
kitab kuan-kuanen 6:11, alu tegas ngatakenca man banta maka biak kalak si
perkisat enda mabai kalak ku kemusilen (...tupung
ia tunduh rempet kemusilen nindih ia...).
Pengkenaina
Ibas kitab
kuan-kuanen kerna kalak perkisat lit 2 ciri-ciri utamana:
1.
Nggit
tertaren-taren ibas ngerjaken kai pe (Kuan. 6:9-10; bnd kuan. 20:4)
2.
La ndahiken seh
dung kai si enggo idahikenna (kuan. 12:27, invocatio).
Ibas
ogenta pe melala kalak si enterem ndarami Jesus erkiteken tanda sengget
siibahan Jesus saja. ertina jelas maka kalak si enterem e ndahi Jesus labo
perbahan ia tek. Sienda sierbahansa kita berorientasi kepada mujizat siibahan
Jesus labo kerna penandaita Jesus e. adi kita berorientasi ku tanda sengget
siibahanNa saja maka tep-tep lit kesusahen pemindonta man Dibata eme gelah
pulah ibas kiniseran e, labo simaknai kai situhuna rencanan Dibata ibas
kiniserna si terjadi e.
Adi bahan ogenta
enda sikaitken kubas erdahin, melala kita gundari erdahin gelah pedas bayak,
gelah melala erta-erta, rsd. Kedungenna alu segala macam cara si lapayo iakap
Dibata pe sipake. Ibas I Tim 6:10,”Sabab
merangap nandangi duit eme sumbul kerina kejahaten”. Tujunta erdahin pe
labo guna empermuliaken Dibata arah pendahinta. Tapi hal siterutama eme uga
kita banci nggejabken maka Dibata pe erdahin ibas kerina pendahinta sitentuna
guna kiniulin kegeluhenta, janah kita pe harus erdahin guna mpermuliaken
Dibatanta. Prinsip utama ibas kita erdahin pe tentuna eme “alu erkemalangen man Dibata”. kai pe profesinta ras kondisi nta
tapi Dibata ngarap gelah kita ngutamaken Ia ras pe. Tedeh ate Dibata gelah kita
ikut melobatkan Ia, nungkun man Bana, ibas kerina tindakenta terkhususna pe
ibas kita ngelakoken pendahinta.
Dibata
enggo merancang kita guna erdahin labo guna bermalas-malasan. Karir ntah kai pe
pendahinta eme aktivitas ilahi siarus icerminken kita guna kemuliaanNa saja (Kol.
3:23). La perduli kita enda karyawan biasa, supervisor, manager, direktur ntah
pe perjuma, tapi harus sipake kerina macam profesinta enda guna ngataken bujur
man bana kerna profesinta e. la jungut-jungut, la iri hati, la rusur nyalahken
kalak sideban kerna pendahinta. Dibata la tertarik kerna pangkat ras jabaten
adi la kin ia ikut silibatken ibas pendahin e. tapi Dibata tertarik nandangi
anak-anakNa si melibatken Ia ibas kerina pendahinna. Ingetlah kai pe profesi
ras pendahinta, Dibata pe erdahin ibas si eguna njadiken kita takal labo ikur.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar