Bahan Sermon Khotbah Minggu 09 Agustus 2015
Invocatio : “Kam anak-anak Dibata. kam ikelengi
dingen ipilih Dibata jadi sikerajangenNa. Emaka pakekenlah paken ate perkuah,
mehuli, rukur meteruk, lemah lembut dingen saber” (Kolose 3:12)
Ogen : II Samuel 12:1-12 (Tunggal)
Khotbah : Kolose 3:5-11 (Responsoria)
Tema : Manusia Si Mbaru
I.
Kata Perlebe
Lit
pandangen umum singatakenca “nukahen mbangun asangken ngerawatsa. Nukahen mulaisa
asangken neruskenca” engkai maka bage? Erkiteken memang guna nerusken hal
simehuli ntah pe dahin sienggo mejile, mesera kel. Uga kerna spiritualitasta,
lit kin bage serana guna njagasa? Tiap kalak Kristen pasti pernah bergumul ras
dosa si lit ibas dirina. Sieteh nge maka la arusna kita erbahan erdosa tapi
mekatep denga enda silakoken. Paulus arah tulisenna sekalenda ngingetken ras
ngajari kita kerna uga kin Kalak Kristen si enggo ikataken manusia si mbaru.
II.
Tafsiren/ Isi
a)
Tafsiren II
Samuel 12:1-12
Ay. 1-8 nuriken man
banta anding-andingen siigunaken nabi natan guna ngataken man Raja Daud maka
kai sienggo ibahanna e sada kesalahen/ perbahanen si la ngena ate Dibata. entah
kai siterjadi nandangi Daud seh maka la ia peka kerna Dosa sienggo ilakokenna. Keuniken
nabi natan eme kap maka ia labo reh alu pernyataan-pernyataan ukumen Dibata,
tapi reh ia alu sada kisah. Kisah si sederhana si pasti banci menggugah pusuh kalak
si lit denga hati nuranina. Cerita rekayasa situriken Natan erbahan Daud
tersentuh ras pe reh rawana. Ietehna maka kai siilakoken kalak bayak e jahat,
ras arus ndatken ukumen mate.
Ay. 9-10, Nabi natan
ngataken man Daud maka ia enggo erlua-lua, munuh, ras nipu, ersalah ia
erkiteken la ngergaken kata Dibata bagepe menghina Dibata. hal enda ngatakensa
maka Daud enggo memandang rendah ras pe meremehken Dibata alu tindaken
siibahanna e. seh maka kai siituriken Nabi Natan sijadi efek samping perbahanen
Daud e tuhu-tuhu memang terjadi kuketurunenna. (1) kematen anak hasil ia
erlua-lua (2Sam. 12:14), (2) Absalom munuh Amnon (13:29), Absalom ngelawan
bapana (18:9-17), ukumen mate adonia (1Raj. 2:24-25).
Ay. 11-12, nuriken maka
ukumen Daud siinubuatken Nabi Natan labo terjeng akibat wajar erkiteken dosana.
Sebalikna ukumen siialoken Daud eme hasil tindaken Allah secara langsung. Lit 3
hal siikataken Dibata erkiteken si e: Kubahan kesusahen man bandu, ilebe-lebe
matandu kubuat ndeharandu, ras pe Kubahan enda gelah kerina Israel ngidahsa. Ukumen
siberlaku i Israel man kalak sierlua-lua ras munuh eme ukumen mate. Tapi Dibata
mengesampingken e, labo erkiteken Daud bertobat. Tapi gelah seumur geluhna Daud
jadi contoh man Israel kerna ukumen Dibata si adil man pemimpin rohani
sierbahan dosa.
b)
Tafsiren Kolose
3: 5-11
Perpulungen Kolose eme
salah sada Perpulungen si la itangani Rasul Paulus secara langsung, la nandai
Rasul Paulus secara langsung, la pernah idahi Paulus. Tapi perpulungen e lit
erkiteken penampat sekalak sitergelar Eprafas eme rekan sekerja Paulus. Surat
enda itulisken Paulus sanga ia ibas penjara i kota Roma. Kolose eme sada kota
siterletak i pedalamen tepi Lau Likus deher Laodikia ras Hierapolis. Erkiteken jalur
perdagangen Timur-Barat arus mbentasi kota enda, maka kota enda pe ipengaruhi
melala pemahamen siberbeda. Arah penampat Eprafas maka Paulus meteh keadaan
Perpulungen i Kolose. Emaka arah suratna enda itegasken Paulus ajaren kerna
gambaren diri Kristus guna mpetenteng pikiren sesat si lit itengah-tengah
perpulungen i Kolose.[1] Enterem
kel kalak Kristen terpengaruh perbahen-perbahanen sibanci ncedai kinitekenna,
bagi siituriken Paulus Kol. 3:5-7. Erkiteken memang kegeluhen kalak si
non-Kristen dem alu dosa ras kejahaten, seh maka kalak Kristen pe la banci
ngelakoken hal sideban selain ngutuk ras segat ate nandangi kalak enda.[2]
Kol. 3:5, Paulus lebih
mbages mereken pengangkan kerna penembahen Berhala silabo terjeng erbahan
patung saja. tapi lebih jelas ituriken Paulus maka mpediat keinginen daging
sierbahanca kita lanai bergantung ras pe erkiniteken man Dibata pe termasuk nembah
man berhala. Eme sebabna maka kerangapen pe ikataken penembahen berhala. Ibas sada
waktu ngaku setia kita man Dibata ras kataNa tapi pada saat yang sama kita pe
mereken kesetiaan sisetara ntah pe lebih mbelin man manusia, lembaga, tradisi
ntah pe penguasa i doni enda. La banci kai pe iutamaken seakatan hubungenta
sisetia man Dibata ras kataNa.
Kol. 3:6, konsep rawa
Dibata siitulisken Paulus labo guna menghilangkan sifat keleng ateNa man
manusia tapi justru negasken maka tanpa keadilen maka keleng ate pe kehilangen
maknana. Ay.7-8, Paulus ngajarken gelah kita berkata “TIDAK” man dosa. Dosa e
banci bertumbuh, berkembang biak ras pe nguasai kita. Dosa pe banci ngancurken
keefektifenta ibas ngelai Dibata. seh maka arus kita mematikan dosa-dosa
siberusaha merasuki kita.
Ay. 9-12, Paulus pe
ngingetken kerna manusia ijadiken rikutken tempas Dibata jine. Mungkin gundari
tempas Dibata si lit ibas kitajadi sedikit kusam, tapi tempas Dibata e tetap
lit ibas kita la banci bene. Adi perubahen-perubahen
lahiriah siibahan kita labo banci memperbaiki kekurangen si lit ibas kita. Paken,
kosmetik, ras pe operasi fisik banci erbahan kita bagi kalak sideban, tapi la
bagi karya siirancangken Dibata man gunanta. Kita merluken diri situhu-tuhu
enggo ipelimbarui, dirinta sienggo ipelimbarui rikutken tempas ras idandani alu
apaken keleng ate, meteruk ukur, kemalemen ate, dingen saber.
III.
Pengkenaina
alu tema “Manusia si
mbaru” enda ngingetken kta gelah ibas geluhta si tep-tep wari tetap kita
ipelimbarui alu kebenaren kata Dibata. guna jadi manusia si mbaru memang labo
hal si menukah, melala tantangenta janah pe labo banci terjadi ibas waktu
singkat. Arah kata Dibata sekalenda lit 3 hal sibanci ipelajri kita guna jadi
manusia si mbaru:
1.
Langkah awal
perubahen. Ay 5-8
- Bunuhlah. Kebenaren Dibata jelas ngataken man banta maka awal perubahen eme bunuhlah. Kai siarus ibunuh? Siibunuh kita tentu perkara doni si jahat.
- Ambekkenlah. Adi ateta jadi manusia si mbaru, maka arus siambekken kerina si jahat si la sejalan ras kebenaren Dibata.
2.
Memasuki
pembaharuan nggeluh. Ay 9-11
a.
Ulanai perguak
b.
Ipelimbarui
c.
Lanai erndobahen
iadepen Dibata
3.
Senjata manusia
si mbaru ay. 12
Kenca
kita jadi manusia si mbaru labo berarti secara otomatis kita enggo sempurna. Tapi
kita harus terus nggt erlajar. Erlajar gelah meteh sifat-sifat Kristus. Kalak si
enggo jadi manusia si mbaru maka ia ngasup ngaloken kerinana siialamina ibas
geluhna alu dem pengataken bujur, erkiteken ietehna maka Dibata e mehuli, ras
pe Dibata e labo ngerancangken hal-hal si jahat man anak-anakNa. .
Kesimpulen : ula
ngadi guna erbahan pembaharuan nggeluh. Tapi erlajarlah segedang nggeluh guna
reh deherna ras Dibata. masa lalu eme pembelajaren, masa kini nuan, janah masa
si reh eme ija masa ija kita rani.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar