Khotbah
MInggu 08 Februari 2015
Introitus : “Tuhan Kap baginku emaka man baNa
ngenca aku erpengarapen” (Perngandungen 3:24)
Ogen : I Korinti 9:16-23 (Tunggal)
Khotbah : Jesaya 40:21-23 (Anthiponal)
Bahan
Khotbah minggu enda banci ikataken cukup menarik. Labo soal temana tapi justru
ayat pustaka sibadia sienggo ioge kita ndai. nabi Jesaya nulisken kitab enda
sanga bangsa Israel ibas keadaan keragu-raguan. Bangsa Israel paksa si e mulai
pesimis nandangi keadaanna ibas ingan pembuangen. Itambah ka olok-oloken bangsa
babel singatakenca “Ija Dibatandu?” tempa-tempa Dibata e tidak mau tau, laIa
perduli. Dibata e tempa-tempa jadi penonton ngenca iakap bangsa Israel la
bertindak kai pe. Perbahan ke-pesimis-en bangsa Israel enda, nabi jesaya arah
kitab enda mulai mengkonfrontasi bangsa Israel, iperhadapkan mulihi Israel
nandangi kerina perbahanen Dibata si mejin i Doni enda. Ay. 21-23 bahan
khotbahta enda jelas nuliskenca maka Jesaya atena membuka kembali pikiren
bangsa Israel e, gelah iinget bangsa e ka min mulihi uga krina penampat Dibata
sipernah ialamina.
Jelas
situhuna bangsa Israel alu penampat Dibata ipelepas arah perbudaken Mesir nari.
Tapi Israel si ibas konteks kitab Jesaya enda lanai bo seri jelmana ras Israel
si memang langsung ngenanami penjayam Tuhan sana masa pelepasenna i Mesir nari.
© bagi kita sajalah misalna
gundari e, ma labo kel bali uga kita mbayangken penampat Dibata sanga
pahlawanta mbarenda mperjuangken kemerdekanta? Kemungkinen terjeng sieteh saja,
maka pahlawanta mbarenda erperang ia ngelawan belanda, jepang make bamboo
runcing labo pake senjata api. Terjeng bage saja nge pemeteh ta. Emaka memang
la kita heran perayaan hari kemerdekaan mbarenda jauh berbeda adi ibandingken
kita genduari, enggo biasa saja siakap. Padahal mbarenda tangtangna kel kita
merdeka, e ianggap hal si luar biasa kel man bangsa Indonesia©
bage ka nge bangsa Israel ibas konteks Jesaya, lanai banci ibayangkenna kel uga
perbahanen Dibata siluar biasa, sipernah ibahan Dibata man bangsa e. emaka
Jesaya kembali nurikenca man bangsa e ibas ay. 21”La kin ietehndu,….”
Kitab
ulangen 6:7, jelas ngajarken man nini-nini bangsa Israel, “ajarkenlah e man
anakndu. Persingetilah rusur, subuk sanga kam i rumah, ntah sanga kam ibas perdalanen,
subuk sanga kam ngadi-ngadi ntah pe sanga kam erdahin”. Dibata sejak awal enggo
ngataken ajarken man kesusurenndu niNa. Tapi kai siterjadi itengah-tengah
bangsa Israel pengajaren e la rusur iajarkenna man anak-anakna, apaika seh ku
keturunen ke telu ras empat bage pe seterusna, tentu enggo semakin terkikis
pengangkan kerna uga kin kemahakuasaan Dibata e. hal si enda nge siikritik
Jesaya ibas ayat 21.
Ibas
keadaan bangsa Israel si mulai was-was nandangi pembesar-pembesar babel, Jesaya
ngatakenca ibas ay.23 “Kuasa raja-raja…”kai siikataken nabi Jesaya enda labo
terjeng guna mpegegehi mulihi kiniteken bangsa Israel man Dibata, tapi enda pe
sekaligus ngatakenca maka Dibata e erdahin nge pasti, adi sinehen hubungenna ku
amos 2:3, maka ije me teridah alu jelas Dibata e erdahin “Kubunuh sierkuasa i
Moap rikut ras kerina pemimpin-pemimpin negri e.” alu kata sideban maksud
Jesaya eme gelah ersabar min bangsa Israel, lit nge kari waktuna cidahken
Dibata kemahakuasaanNa mulihi. Emaka sembari nimai si e terjadi, ernalemlah
kempak Dibata saja nina tema nta sendah.
….
Adi bangsa Israel ndai iperentahken guna ngajarken kerina perbahanen Dibata
siluar biasa e man anak-anak ras kerina kesusurenna. Maka Paulus ibas ogenta
memandang hal silebih luas eme maka Injil e, berita simeriah e arus iberitaken
la cukup man keluarganta saja ntah pe kesusurenta saja, tapi pe man kerina
jelma si lit isekelewetta. Rasul Paulus ibas hal enda makeken dirina jadi
teladan ibas prinsip penyangkalan diri guna kepentingen kalak si deban. Secara
pemikiren manusia yang idealis, labo mungkin lit kalak sibage biakna. Tapi
rasul Paulus enggo ngasup buktikenca maka alu ernalem man Dibata, erpengendes
saja bana, mengandalkan Yesus ngenca ibas kai-kai saja pe justru hal si la
mungkin banci saja terjadi.
Memang
labo nukah guna mpeseh berita si meriah man kalak si deban apai ka, ia si
jelas-jelas berbeda ras kita. Tapi rasul Paulus banci erbahan tempa-tempa
perbedaan e lalit alu penyangkalen dirina, gelah kai? Gelah banci idatna kalak
e. hal si luar biasa, la alu meganjang rukur Paulus atena ndatken kerina kalak
e, tapi ay. 22b nina “Aku enggo jadi bali ras kerina kalak
rikutken paksana gelah banci deba-deba ia kuselamatken alu kerina dalan sipayo.” Deba-deba saja lah gia enggo meriah
ukurku nina rasul Paulus, bicara 20 kin ndai ntah 2 kalak ah lah gia si nggit
ngikut. Sibage nge ianggap rasul Paulus upahna,
Jadi
pola pikir sibage rupana labo mungkin banci sidatken adi kin lalit penalementa
man Dibata saja. harus lit sajana, sebab adi terjeng ernalem man Dibata? banci
saja memang tapi itambahi ka alu dibata-dibata sideban ntah pe ilah-ilah. Tapi
adi sikataken ernalem man Dibata saja, berarti lanai lit penambahen. Gegehta
sendiri pe lalit ije, tapi pelin-pelin campur tan Dibata ngenca sibanci erbahan
kita memiliki hati seorang hamba. Bahanlah Dibata e jadi bagin kegeluhenta,
berarti la terpisahken ibas kita nari, tetap erpengarapen man Bana janah pe
ernalem kempak Dibata saja. guna ngaminken kata Dibata enda mari siendeken KEE
202”…………” Dibata simasu-masu kataNa, amin.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar