BAHAN SERMON KHOBAH MINGGU 29 MARET 2015
Invocatio : Meteruk ukurna, janah erkemalangen Ia man
Dibata seh matena pe; e me i kayu persilang (Pilipi 2:8)
Ogen : Masmur 69:1-20 (Responsoria)
Khotbah : Markus 11:1-11 (Tunggal)
Kata Perlebe
Adi
Jesus nggeluh ibas zamanta gundari, kemungkinen karpet merah nge ikimbangken
labo uis, ranting, bulung-bulung ntah pe sidebanna. Pengalo-ngalo siialoken
Jesus mungkin lebih modern, elegan rikutken perkembangen zamanta. Banci ka mungkin
panitia pengalo-ngalo pe ibentuk ikut pe ras tim keamanen guna mengantisipasi/
jaga-jaga gelah ula terjadi hal si la iinginken. Banci saja Jesus ipuja-puja
bagi selebriti, kuja pe Ia lawes pasti lit jelma simengkerubutisa, guna mindo
tanda tangan, foto bersama ntah pe terjeng salamen saja enggo terakap. Tapi
tentu la bage si ialoken Jesus ibas zamanna, penungkunena gundari uga nge
caranta ngalo-ngalo kerehen Jesus e alu versinta kalak si erkiniteken?
Pemahaman teks
ü
Invocatio : adi sioge Filp. 2:1-18, bakal sidapeti maka
dalan Tuhan Jesus e semakin menurun. Ibas ay. 7 ikataken maka Ia nadingken
kerina si lit ibas Ia (mengosongkan diri), jadi bagi kita manusia, Ia takluk
iteruh undang-undang Dibata, pergeluhna bagi juak-juak, Ia erdahin ras pe
ngenanami kiniseran bagi manusia. Tapi ibas ay. 8 enda Jesus ngelakoken hal
lebih daripada si e. Ia mpeteruk baNa, labo ipeteruk, la Ia ipaksa ngelakoken
hal sibage tapi Ia mpeteruk baNa erkiteken kemauanNya sendiri. Ibas Ia mpetruk
baNa, Ia pe patuh seh mate. Paulus la ngataken man ise Jesus patuh, tapi tentu
enggo sieteh maka Ia patuh man Dibata Bapa. Labo erkiteken si e la penting,
tapi Paulus atena gelah perpulungen Filipi meteh maka Kristus e patuh seh mate.
Labo terjeng patuh ibas nandangi kematenNa tapi patuh segedang geluhNa. Ertina
kepatuhenNa terus-menerus, seh ibas ia isalibken la Ia mundur.
ü
Ogen : Masmur 69 enda rusur ipandang jadi
masmur sibertulisken kerna Mesias, erkiteken masmur enda isina kerna pertoton
Daud ibas kiniseran. Kalak si segat atena Daud serupa ras kalak si segat atena
Jesus (ay.5) bage pe keleng ate Daud nandangi rumah Dibata (ay.10) banci
ikaitken kubas peristiwa pembersihan siilakoken Jesus i rumah Pertoton. Daud
ngatakenca maka ia ibere cuka tupung ia muas (ay.22) enda pe bali ras peristiwa
Jesus ibere cuka paksa ia muas i kayu persilang. Amin pe nubuaten enda labo
nubuaten langsung tapi bagin-baginna banci itafsirken secara khas ras Kristus. Arah
ogen enda lit piga-piga garis besar sibanci itarik kita, eme:
¶
Tuhan
Dibata eme tumpuan keteguhen (2-4) ↔
Pemazmur nggambarken
kiniseranna sipagit kel tempa-tempa ia lanai ngasup ngelakoken kai pe gelah
pulah arah kiniseran e. ia bagi masuk kubas lumpur hidup, adi berusaha sendiri
kita maka akan terperosok semakin dalam. Emaka ia membutukan seorang penolong
idarat nari. Alu kinitekenna si paguh, Dibata ijadikenna si utama ras pertama
guna jadi penampatna, sebab ibas kondisina paksa si e ia memerluken tumpuan
yang kokoh guna keselamatenna. Lalit silebih kokoh selain Dibata guna jadi
tumpuenta nggeluh.
¶
Mpeteruk
diri iadepen Dibata ras ngakuken kinilangasupenta (5-6) ↔ ieteh pemazmur enterem kalak rate segat man bana,
enterem jelma ngayak-ngayak ia atena guna munuh ia. ibas kinilangasupenna
menghadapi kerina musuh-musuhna e labo ia mindo gelah kerina musuh-musuhna e
ibinasaken tapi justru ia mpeteruk diri iadepen Dibata ras ngakuken
kekurangenna, kinilangasupenna, enda me sada sikap simembuktiken kekelengen man
kalak sideban tanpa terkecuali.
¶
Menderita
karena iman ↔ pemazmur ncritaken kerina perbebenna
man Dibata, alu tegas ia ngatakenca maka perbeben e reh erkiteken kinitekenna
si paguh man Dibata, alu kata sideban ia ianiaya erkiteken ia tek man Dibata.
kiniteken sibagenda enggo jarang sijumpai bas doni enda, sebab enterem manusia
hanya memikirkan diri sendiri lanai menghirauka Dibata. ibas ngalaken perbeben
rusur kel manusia lupa mindo campur tan Dibata, padahal adi Dibata ikut campur
ibas perbebenta e maka kita pasti ndatken kemenangen.
¶
Lalap
erpengendes man Dibata ↔ kiniteken siicidahken pemazmur labo
kiniteken sisea-sea, ntah pe kiniteken simate. Tapi isaksikenna maka Dibata
pasti mereken penampat man bana. Pemazmur tek ia maka Dibata pasti mereken si
mehuli man bana.
ü
Khotbah : bagin teks enda ibagi jadi 2 bagin eme ay.
1-6 ras 7-11.
¶
Ay.
1-6 : kerehen Jesus ku Jerusalem la bali ras kerehenNa sebelumna.
Isuruh Jesus ajar-ajarna guna minjam
kelede ku kuta si lit ilebe. Ajar-ajar Jesus enda labo ietehna ise empuna
kelede siipinjam e. Jesus genepi nubuaten ibas kitab Zakh. 9:9. Kota Yerikho ku
Jerusalem lit jarakna 35 Km. letak kota Jerusalem lebih tinggi ibandingken kota
Jerikho. Jesus ras rombongenna erdalan arah Betfage ras Betania eme desa
sebelah timur bukit zaitun, jenda nari me isuruh Jesus ajar-ajarna guna minjam
kelede e. sijadi perhatin ijenda eme ajar-ajar la melala komentarna, mis ia
lawes alu nginget perentah Jesus e. dua murid silawes ndai ndapeti kelede e pas
bagi siikataken Jesus. Tupung ipelepas ajar-ajar kelede e reh kalak nungkun engkai maka iosarindu? Nina bagi
siikataken Jesus me jawaben ajar-ajar “Perlu Tuhan” nina. Kelede eme hewan
ternak siipake jadi tunggangen tep-tep wari ibas keadaan dame. Kelede muda
siimaksudken eme kelede betina, si lenga pernah itunggangi kalak. Kelede e jadi
lambang perdamaian.
¶
Ay.
7-11 : Kelede e ibaba ku Jesus.
Jesus nangkihi kelede e janah
iarak-arak rombongen sinterem ku Jerusalem nandaken maka ia jadi Raja, bali ras
Salomo ipenangkihi Daud ku sada kelede betina raja, enda jadi tanda
pengangkaten Salomo jadi raja. Kenca enggo ndeher ajar-ajar ras kerina
rombongen singikuti Tuhan Jesus ku Jerusalem, mulai me kalak enda ersurak. Uisna
itamana idalin guna jadi alas erdalin kelede e janah ersurak kalak enda “HOSANA…!”.
Hosana e labo berarti seruan selamat datang tapi ertina ijenda eme “selamatken
kami gundari”. Enda seruan kalak si menderita guna mindo penampat, bali me
seruan e bagi sitersurat ibas Masm. 118:25. Seruan hosanna enda isertai alu
tindaken namaken uis/pakaian i dalin ras melambai-lambaikan dahan palem. Tindaken
enda labo tindaken biasa tapi enda merupaken suatu rasa hormat simendalam ras
pe penerimaan Jesus jadi Raja. Simenarik memang memang Jesus nangkihi kelede
labo kuda ntah gajah. Alu bage Jesus ncidahken maka Ia eme raja si lemah lembut
ras rendah hati. Kelede biasana ngangkat beban alu gerobak Jesus ngangkat
dosa-dasanta alu kematen ras kekekenNa.
Pengkenaina
1.
Sue
ras minggu enda “Palmarum” siertina
lambe, eme jadi tanda sukacita. Sukacita/keriahen e eme sambuten guna ngakuken
Jesus jadi Tuhan, Raja Dame, Mesias ras Juruslamat dunia. Sambutan pengakun
Hosiana e tentuna la terjeng bas biber saja/ ikut-ikuten tapi murni ibas
pusuhta nari secara konsisten nggit jadi Pengikut Kristus.
2.
Dibata
eme ingan pengarapenta sipertama, sebab Diabta e mahakuasa. Adi lit
perbebenta/kiniseran si la ngasup kita ngadapisa, kataken kerina man Dibata alu
kiniteken sinteguh. Tek maka Dibata pasti naluken kerina perbebenta ndai. sebab
ise si imenangken Dibata maka ia jadi pemenang sejati.
3.
Arah
teks nda kita banci erlajar arah pelayanen seekor kelede. Kelede e makhluk
biasa ia labo makhluk penting. Kelede rusur ilukisken jadi hewan yang bodoh. Kelede
banci ndabuh dua kali ku lubang yang sama. Tapi luar biasa Jesus nggit make
kelede e guna naruhken ia masuk ku Jerusalem guna ndalanken misiNa. Kentisik tuhu
pelayanen kelede e tapi sungguh indah maka Jesus membutuhkan pelayanan kelede
enda. Kita manusia sisederhana, mungkin pernah kita berpikir la kita berguna,
tapi Dibata nggit make kita guna ndalanken misi Kerajan Dibata. kelede ndai
terjeng naruhken Jesus seh ku gerbang Jerusalem, tapi bersyukurlah bahwa Dibata
nggit denga make kita seh paksa enda.
4.
Puji
ras muliakenlah Jesus alu ketaaten penuh. Bagi dua ajar-ajar si la melala
nungkun tupung isuruh Jesus, bahkan kelede pe icidahkenna ketaatenna. Kelede silenga
pernah siersah situhuna mesera kel nangkihisa tapi kelede e ncidahken
ketaatenna man Jesus la ia ngelawan, enda me salah sada cara mpermuliaken
Tuhan.
5.
Ngalo-ngalo
Tuhan ibas pusuhta (sue ras tema) alu kerinduan maka kita ndatken keselamaten
arah Ia. bangsa Israel nimai kerehen raja sibakal ngubah kegeluhen aklak enda,
enda sebabna kalak e muji-muji Tuhan Jesus. Bage ka me arusna sijadi
motivasinta ibas mpermuliaken Tuhan e, eme guna ndatken keselamaten arah Ia,
berarti sikap siiperluken kita eme ncidahken sikap si menunjukkan
ketergantungenta man Dibata guna ndatken keselamaten e.
6.
Sambutan
meriah rasp e uis-uis siitamaken idalan e eme guna ngalo-ngalo Jesus, labo guna
ngalo-ngalo kelede siipake Jesus e. emaka kerina kesuksesen pelayanenta labo
guna gelarta tapi guna kemulian gelar Dibata. adi pelayanenta sukses, ula kita
jadi megombang tapi bahanlah kerina keberhasilen pelayanenta e guna kemulian
gelar Tuhan saja.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar