Nats :
2 Sam. 19:31-38
ibas wari si sendah
ilaksanaken me acara adatta ibas budaya nta kalak karo eme mereken kehamaten
ras nehken kekelengen man orangtua (nambari ose). Tantangna kel seh berita
kerna acara enda, rukur aku agak ndekah sitik, acara kai ka kin e? la pernah ku
begi, uga turi-turinna pe labo kuteh. Saja lit turah ibas pikirenku, iyah adi
nggo bage sura-sura keluarga mejile nge, si mehuli ndai nge, emaka ku-ueken me
guna maba kebaktin ibas acara nta enda. Piga-piga wari selanjutna, rukur ka
aku, kai nge ndia si banci ku peseh, kata Dibata si apai nge kubereken kari.
Darami pe buku, labo kudat buku-buku si membahas ngosei itinjau dari segi
Alkitabiah,labo lit e, labo perbah ku the buku si e. emakana jurus terakhir
kubuka me buku Ranan Adat karangen Pdt. Sada kata Ginting, M.Th. ibas buku e,
jelas kel ituriken kerna adat ta kalak karo mulai kin ibas bertin nari seh ku
adat simate-mate. Emaka kubuka me halaman kerna ngosei enda, kubaca-baca emaka
nggo ku dat kai makna situhuna ibas ngosei e.
Kepeken ngosei ningen e,
labo e saja adat ta kalak karo si menggambarkan mereken kehamaten ras nehken
kekelengen man orangtua, memang enda salah sada eme nambari ose, lit ka ia
mereken ciken, kampil, tuktuk ras nggalari utang adat man kalimbubu. Emaka
situhuna enda sura-sura anak nge nandangi orangtua ntah pe banci ikataken, enda
nge jadi bukti sijelas ia kekelengen anak e man orangtua, janah ibas si e pe
ertoto nge anak ras kempu bage pe ente ras entah adi nggo lit guna orangtua e
gelah reh malemna atena ngepkep kerina anak-anak bage pe kempu enter as
entahna.
Emaka biasana ibas ngosei e
ngerana me anak sidilaki, “ersura-sura
kami nambari uisndu gelah sambar perukurenndu jenda nari ku pudi, sambar reh
ulinalah”. Erkiteken memang biasana
manusia adi nggo metua, reh megek-gekna nge ia, reh serana man katanken, sebab
beluhen nge ia iakapna asangken kalak si deban si lebih nguda. Tapi memang
tradisi/adat ta enda labo kepeken kita saja si lit adat ta bagenda, secara umum
nehken kehamaten ras kekelengen man orangtua, mungkin carana berbeda tapi
intina tetap guna sie ndai.
Ibas Tradisi kalak Kristen
Alkitabiah lit ka nge tradisi si bage, eme mpehaga kalak si lebih tua. Eme
ikataken kelompok tua-tua. Erkiteken kebijaksanna kelompok tua-tua enda ndatken
penghormaten bagi nina introitusta ndai ibas kit, eme lit peranenna khusus ibas
kelompok nggeluh kalak Israelb Ul. 19:32, janah pe sendalanen ras si e lit ka
nge tanggung jawab ntah pe kewajibenna eme guna nurunken tradisi man kelompok
kehidupan si lebih muda.
Arah bahan teks renungenta
sendah, jelas kel ituriken penulis maka kepeken kalak si nggo metua enda lit
perubahen ibas fisik bagepe penggejapenna. Ay 34 nina “…” mulai lit perasan
pesimis ibas ndalani kegeluhen, jadi rikutken si e kalak si enggo metua lanai
nggit bermimpi terlalu tinggi sebab akapna labo lit gunana. Kemampuan fisikna
pe nggo mulai menurun, mulai kin pemegina enggo berkurang, penglihaten matana
lanai bagi sigel-gel. Emaka kerna si e ibas ay. 35 nina “lanai kai pe banci
erbahanca aku senang” sebab memang kemampuan fisik tentu mendukung kepuasaan
akan sesuatu hal yang dinikmati.
Kalak si enggo metua nina
ka pe tole indera pencecap pe enggo lanai berfungsi seiring berjalanna waktu,
lanai teh na nanam pangan ntah pe inemen si entabeh. Sora kalak rende pe lanai
etehna mbedakenca. Emaka rikutken si e iakapna enggo mulai me ndeher ia ku
ingan pengadi-ngadina. Emaka sope lenga ka ia ngadap ku Dibata turikenna
pemindon terakhirna, bagi Barsilai enda ndai turikenna pemindonna man Daud.
Emaka Daud pe, amin gia ia raja tapi harus ia hormat nandangi Barsilai si ndauh
tuaen asangken ia, janah patut memang ikabulken Daud me pemindon Barsilai enda.
Hal si luar biasa janji
Dibata man kalak si enggo metua jelas tersurat ibas Yes. 46:4,”Aku
kap Dibatandu, emaka kuembah-embah kam seh kam metua janah ubanen. Aku si
njadiken Kam emaka kutatang-tatang, kuangkip-angkip janah ku kelini kam”.
Luar biasa janji Dibata man kalak si enggo metua khususna kam orangtua kami
sibakal iosei ibas wari si sendah, janah lit sada perlu terus iingetndu ibas
kitab Mzm. 71, ije lit tersurat kerna uga patutna carana kalak sienggo metua
ertoto, ula lupakenndu si e janah Dibatalah si tetap masu-masu kita kerina.
Amin.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar