Invocatio : “Kata Kristus sidem alu kinibayaken nggeluh min ibas pusuh
peratenndu. Siajar-ajarenlah kam alu kepentaren. Endekenlah masmur, ende-enden
pujin ras ende-enden pertendin. Rendelah muji Dibata dingen ngataken bujur ibas
ukurndu” (Kolose 3:16)
Ogen : Ketangkasen 15:1-4 (Tunggal)
Khotbah : Mazmur 47:1-10 (Responsoria)
I.
Kata Perlebe
Ende-enden eme ungkapan
simewakili pusuhta man Dibata, tapi rusur kel ende-enden enda la tuhu-tuhu
mewakili pusuhta sebab la siendeken alu sungguh-sungguh. Bahkan sejujurnya
rusur kel ende-ende siisehken kita la sesuai ras kinata kegeluhenta. Terkhusus
ibas proses peribadahenta rusur kel ende-endenta e la siendeken alu sepenuh hati,
tapi gelah nggo dung saja. apai ka adi melala ayatna man endeken biasana tading
piga-piga kalak nari singendekenca itambah ka adi lalit iringan musik guna
menghidupkan ende-enden e.
II.
Invocatio-Ogen-Khotbah
Introitus
Arah invocatio ngingetken kita maka kata Dibata
(Firman, Alkitab) harus rusur sioge, sipelajari, sirenungken, ras sitotoken
gelah Kata e diam ibas kita. Adi hal sienda enggo ilakoken kita maka pola
pikirta, pengerananta, lagu langkahta, ras motivasinta pasti ipengaruhi/
iterangi Kata e ras pe ikuasai Kristus. Ende-enden pujin, Mazmur, kidung pujin
ras pe ende-enden rohani arusna sipake guna nehken pengajaren kerna Kata Dibata
bage pe guna mpersingeti kalak si tek gelah nggeluh setia, patuh man Kristus
saja.emaka secara tidak langsung tep-tep ende-enden siiendeken kita adi alu
sepenuh hati maka pasti ngajarken kita ntah pe mpersingeti kita ibas kai
siilakoken kita gelah ngikuti sura-sura Dibata, bagi sitertulis ibas Efesus
5:16.
Ogen
Arah nats enda kita ipersingeti mulihi kerna
biak-biak Dibata sibenar ras adil. Dibata singukum ras memulihkan. Dibata si
ibas kerina perbahanenNa rusur mpersingeti bangsaNa kerna
perbahanen-perbahanenNa si lewat. Ibas pengenehenen Johanes (bindu 15) enda
banci siidah dua hal, eme :
1. Pengenehenen
Johanes enda bali ras keadaan si tersurat ibas kitab keluaren 14 ras 15 (ay. 2).
Pengenehenen enda nuriken kerna pengataken bujur bangsa Israel man Dibata kenca
bangsa e berhasil menyebrangi laut Merah, ras pe iselamatken arah ayak-ayak
prajurit Mesir nari si tewas i Laut Merah.
2. Johanes
pe ngidah hal simengerikan (ay. 5-8). Iidahna 7 malekat sincidahken kebadian
Dibata salu maba 7 malapetaka. 7 malapetaka enda eme perwujudan murka Dibata.
pengenehenen enda mpersingeti perpulungen maka tuhu-tuhu enda eme hukumen si
terakhir, si mengakhiri murka Dibata. emaka memang ibas penghukumen siterakhir
enda Dibata mereken penghukumen yang sebenar-benarnya dan sepenuhnya.
Ungkapen ende-enden pengataken bujur man Dibata
enda, ikumandangken kalak enda lewat ende-enden pujin i tepi laut. Arah
ende-enden enda lit pengakuan kekal sepanjang masa maka Dibata me simulahi
bangsaNa. Bage pe ibas upacara pengorbanen domba paskah, ende-enden enda
sirusur iendeken.
Hal simenarik ijenda eme dua ende-enden enda, eme
ende-enden Musa ras ende-enden Anak Domba (ay.3-4). Ibas padan simbaru, anak
domba eme sebutan man Jesus Kristus. Enda menandaken maka pembebasen siibahan
Dibata arah arah Musa ibas padan sindekah, ngarahken kita ku bas fakta
pembebasen si sempurna, sejati ibas padan simbaru, eme pengorbanen Jesus i kayu
persilang.
Khotbah
Mazmur enda eme undangen man kerina bangsa gelah
muji Dibata. ende-enden enda ibukaken alu pengajuk man kerina bangsa gelah
bertepuk tangan, ersurak muji Dibata. undangen sibagenda rupana pe lit ka ibas
beberapa mazmur sidebanna. Ajaken enda bersifat umum la itujuken man pribadi
ntah pe kelompok tertentu tapi man kerina bangsa iajuk guna muji Dibata si
mbisa alu tepuk tan sijadi tanda sukacita. Pengajuk guna ersurak enda idasarken
arah perbahanen Dibata man manusia. Arah hal enda ituriken maka Dibata e Raja
sierkuasa, Allah yang dahsyat erkiteken enggo italukenNa bangsa-bangsa iteruh
kekuasaan Israel. Italuken ijenda terarah ku perebuten taneh kanaan jadi taneh
pusaka man bangsa Israel. Taneh Israel siawalna iduduki bangsa sideban tapi
Dibata nyerahken taneh e man Israel. Ibas kai sienggo ilakoken Dibata enda
arusna lit ka min tanggapen/ responta simehuli. Dibata enggo nusur mereken
penampat eme sebabna bangsa Israel ndatken kemenangen.
Arah ps. 47 enda igambarken kebesaren Dibata
siisembah pemazmur. Rasa kagum ras hormat icidahkenna, ras pe mereken pengajuk
man bangsa-bangsa guna mpermuliaken gelar Dibata. enterem kel kalak Kristen
kurang menyadari hal enda, seh maka geluhna pe la bergairah guna muji ras mpermuliaken
Dibata bagi arusna. Bangsa Israel erbahan Didata e setara ras keberadaan
manusia si la abadi. Ibadahna terjeng perentah manusia saja siihafalken ras
rutinitas belaka. Labo e saja, tapi bangsa Israel pe erbahan patung anak lembu
emas guna sesembahenna janah menyebut gelar patung e alu sebuten “tuan” sehingga menyamakan kebesaren
Dibata alu istilah-istilah manusia. Hal serupa pe terjadi man Jesus, anak
Dibata, manusia la menaruh rasa hormat janah pe kerehenNa tempa-tempa la
iarapken, padahal Jesus e Raja sitertinggi. Adi sisedari ise situhuna kita
enda, arusna lanai bo lit alasenta guna la erbahan hal si la mehuli ras pe
ngutamaken Dibata ibas kerinana.
III.
Pengkenaina
Rende alu sepenuh hati ras penuh kesadaren merupaken
tantangen serius man banta. Ibas kegeluhenta enda marilah siwujudnyataken
kekelengen situhu-tuhuman Dibata alu erpengendes man bana saja. alu bage kita
pe ngasup ngungkapken kejujurenta kerna kekelengenNa man bnata. Payo nge kita
muji Dibata erkiteken Ia layak ipermuliaken alu ende-enden pujinta. Kita pe
harus mpermuliaken Ia erkiteken kebenaren ras karya-karyaNa siajaib ras pe
erkiteken kerina pasu-pasuNa jasmani bage pe rohani sienggo iberekenNa man banta.
Ende-enden pujinta harus sipersembahken terus-menerus, adi kerina puji-pujinta
siendesken alu ketulusen pasti banci mpermuliaken gelar Dibata.
Tuhan Jesus enggo njanjiken pasu-pasu man kalak si
setia. Janji-janji DIbata e labo omong kosong saja tapi tuhu-tuhu igenepina. Ibas
ketangkasen 15:1-4 banci siidah maka Dibata ngasup nggenepi janji-janjiNa,
perbahan Ia sienggo naluken musuh-musuhta bage pe ise pe si menganiaya kalak
sierkiniteken pasti italuken Jesus e, segelah alu bage ise siteraniaya ndatken
penghiburen ras pe idorong guna tetap setia ibas kiniseran terlebih-lebih
ngasup tetap muji gelar Dibata ibas keadaan sikugapana pe.
IV.
Penutup
Kita harus bangga sebab kita empuna Dibata si
nggeluh ibas gelar Tuhan Jesus Kristus, sebab Ia me raja seluruh bumi. Adi
Dibata simada doni enda nemani kita tentu lanai lit alasenta gentar ras mbiar. Amin
pe mekatep dor kita menghadapi perbeben, kiniseran, tantangen nggeluh ntah pe
hal-hal sierbahanca kita lemah ras tak berdaya. Memang labo situhuna kita
ngasup guna mnegatasi situasi nggeluh enda adi sibelinken gegeh kemanusianta
saja, emaka kita harus tek maka Dibata e labo saja sinjagai geluhta ras mereken
gegeh man banta tapi Ia pe hadir jadi penampat man banta ibas kerina kinata
geluh siihadapi kita. Adi sisadari kerna kebenaren enda maka pasti ngasup kita
naksiken man kalak si deban bagi kai sienggo isaksiken pemazmur. Mungkin kita
la sedang berada ibas bencana alam tapi mungkin kita lit ibas bencana sideban
sierbahanca banci saja aru ateta. Tapi amin pe bage gia mberatna baban geluhta
aruslah siinget maka kai pe siterjadi, Kata Dibata ngajarken kita gelah ula
kita mbiar janah ibas dampar kegeluhan siuga pe tetap harus kita ngasup
mpenangkih ende-enden pujinta man Dibata.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar