Bahan sermon Pekan Kebaktian Keluarga GBKP 2017
si pe-VI
Invocatio :
“sabab bage pengkelengi Dibata doni enda, e maka iberekenNa anakNa Sitonggal,
gelah ole bene ise pe si tek man baNa, tapi gelah dat kegeluhen si tuhu-tuhu si
la erkeri-kerin” (Johanes 3:16).
Ogen :
Jesaya 61:1-2
Renungan :
Matius 2:1-12
Tema :
Dewasa Ernatal
Lanai dekah nari kita bakal ngerayaken Natal tahun 2017 enda. Ngo seh
ja nge persiapennta ibas merayaken natal tahun enda. Mulai kin ibas pemilihan
panitia Natal , persiapan dana, kegiatan acara, baju seragam, dll. Tapi
situhuna ibas kita ngerayaken natal e, enggo nge sisikapken diri bage pe
pusuhnta ibas perayaan Natal e? Perayaan Natal e tuhu banci meriah, tapi makna
Natal enggo nge tuhu-tuhu meriah? Kai dage buktina? Uga pemahamennta Yesus e
bas diri bage pe pusuhnta ntah bage nge situhuna cara kita rikutken tindaken si
ibereken kita man baNa.
Perayaan Natal tanggal 25 desember, bena-benana ilakoken sebagai
penghormaten man Dewa Sang Surya Syria i Emesa nari ibas masa pemerintahan
Kaisar Aurelianus (tahun 274) si mbangun kuil Dewa Matahari i Kampus
Agrippae-Roma. 60 tahun kenca sie, gereja Roma ngerayaken Natal ibas tanggal 25
Desember tahun 336 sebagai wari ketubuhan Tuhan Yesus. Gereja Timur ngerayaken
Natal menaken tahun 430. Selanjutna tahun 1038, misa Kristus igelari
Cristes-messe ntah pe Christ-mass, ras jadi kata Christmas ibas bahasa Inggris.
Natal bahasa Latin nari eme : dies Natalis ei ertina “ketubuhen”. Kerna
aksesoris pohon natal rehna i Eropa Barat ras Timur nari singelambangken batang
kayu si megegeh. Bage pe lilin Natal berhubungen ras Yesaya 9 :1-2; Matius 4:16
kerna “Terang si mbelin”, bage pe lampu kelap kelip sebagai terang si naluken
kegelapen, enda ngelambangken maka ketubuhen Yesus sebagai “sinar kemurnian”
ibas kegelapen doni enda.
Temanta ibas pekan kebaktian keluarga GBKP 2017 si pe_VI eme “dewasa
ernatal”. Kata Dewasa berasal ibas bahasa Latin “adults” i ertina telah tumbuh
menjadi kekuatan dan ukuran yang sempurna. Oleh karena itu orang dewasa adalah
individu yang telah menyelesaikan pertumbuhannya dan telah siap menerima
kedudukan dalam masyarakat bersamaan dengan orang dewasa lainnya. Ibas tulisan
Rasul Paulus ngatakenca “Asum anak-anak denga aku, pengeranangku, perukurku,
ras pengertinku bali ras anak-anak. Tapi kenca aku dewasa, kutadingken kerina
biak anak-anak e” (1 Kor. 13:11). Hadirna Yesus bas pusuhnta jadiken kita
dewasa. (Efesus 4:13). pertumbuhan secara jasmani kurang lebih bersifat
otomatis, tapi pertumbuhan ibas tindaken ras kiniteken membutuhken upaya.
Kedewasaan adalah suatu proses. Lalit jelma si ibas kitik nari langsung jadi
dewasa baik ibas segi usia, iman, bage pe karakter. Adi dewasa merupakan
proses, emaka ulin nge adi kita la pernah menganggap dirinta lebih dewasa
asangken kalak sideban. Uga kita sipulung enda, enggo nge kita dewasa?
Ibas kitab Matius 2:1-12 i ceritaken mengenai ketubuhan Yesus, ija lit
piga-piga situasi ibas ketubuhen Yesus e. Sipemena eme ibas guru i Timur nari:
ia merupakan para ahli perbintangan i daerah Timur nari. Ija ibas munculna sada
bintang si cemerlang iyakinina e sebagai tanda lahirna sekalak pemimpin besar.
Hal enda banci jadi refleksi man banta, ibas kita ngerayaken ketubuhan Yesus e
ibas Natal, kai nge si menjadi tanda-tandana Yesus e nggo tubuh bas dirinta?.
Selain keyakinenna mengenai lahirna sekalak pemimpin e, atena ersura reh guna
nembah man baNa. Ibas ay. 9-11, meriah kel ukurna, ibas bahasa karo ikatakenna
“la tanggung riahna ukurna ngidahsa”, ahli perbintangen e jumpa ras Yesus,
isembahna bage pe ipersembahkenna man Anak si mbaru tubuh e, eme: emas, kumenen
ras mur.[1]
Sada hal simenarik i akap kami ibas kalak timur enda, ija ibas ia mamba
persembahen enda pe, kepeken nggo i sikapkenna ope denga idahna Yesus e tubuh.
Persembahen si ibabana e pe kerina simerim ras simeherga. Kerina e iberekenna
man Yesus, sebab tehna man ise ia mere e. Hal enda tentuna menjadi pejemba man
banta ibas kita nehken persembahan man Tuhan Dibata, gelah ola mekarus.
Sipeduaken situasi ketubuhen Yesus e lit ibas Herodes[2]
nari. Sengget ia ibas berita ketubuhan Yesus e. Sebab mbiar ia tersaingi ibas
kedudukenna sebagai raja. Rasa mbiar e erbanca Herodes la erngadi-ngadi ndarami
informasi, seh ka pe ipepulungna kerina imam-imam si mbelin ras guru-guru agama
Jahudi. Informasi siidatna ibas ahli perbintangan bage pe imam-imam mbelin ras
guru agama labo erbanca ukurna meriah guna jumpa ras Yesus e, tapi erbanca
turah atena segat, cemburu, marah, seh atena guna membunuh. Rencana Herodes la
banci erdalan, sebab e labo rencana Tuhan, sienggo i suratken ibas Johanes 3:6
“sabab bage pengkelengi Dibata doni enda, e maka iberekenNa anakNa Sitonggal,
gelah ole bene ise pe si tek man baNa, tapi gelah dat kegeluhen si tuhu-tuhu si
la erkeri-kerin”. Ketubuhan Yesus ku doni enda, gelah manusia terkelin, baik
ibas kemusilen, si getem pusuhna, si tertaban, si ibas penjara, bage pe si
erceda ate (Yesaya 61:1-2)[3].
Ibas ketubuhan Yesus ku doni enda, Dibata membuktiken kai sienggo i
belasken bage pe ijanjikenNa man manusia, gelah manusia e terkelin. Sebab ibas
Yoh.1:1,14 “ope denga ijadiken Dibata doni enda, kata enggo lit.bkata e ras
Dibata, janah kata e Dibata. Kata e enggo jadi manusia, janah Ia ringan i
tengah-tengahta. Enggo idah kami kemulianNa si mbelin, e me kemuliaan si
ibereken Dibata man baNa erkiteken Ia Anak Dibata si Tonggal. Anak e encidahken
lias ate ras kai si benar kerna Bapa e”. Eme siilakoken Dibata ibas malam
natal, “PerkataanNya menjadi PerbuatanNya”. Maksudnya, perkataan telah menjadi
kenyataan. Kata telah menjadi fakta. Kata dan tindakan menyatu. Dalam Kristus
terjadilah integritas. Salah sada bentuk kedewasaan eme litna integritas bas
dirina. Visi GBKP 2016-2020 “gereja aron
Dibata guna jadi pasu-pasu man isi doni enda”, ertina kehadiran Gereja
tuhu-tuhu ernanam man sekelewetna, labo terjeng alu kata-kata tapi arah kerina
pengkebet geluhna. Kepribadian berintegritas imulai ibas perkara si kitik. Kai
si ilakoken e ka si iyakini, kai siiyakini e ka si ilakoken. Ucapannya bisa
dipercaya, perbuatannya bisa diandalkan. Ia tidak mengobral janji. Perkataan
dan perbuatannya sama.
Ernatal mbaba kedamen ibas kegeluhennta, labo natal e mbaba kehancuren,
sebabna dari tahun ke tahun siidah maka dung natal e lit perjentiken
sapih-sapih kita. Arah natal tahun enda maka erdewasanalah ukurnta aminna la
bagi ukurnta hasil natal e. Bahanlah kekurangen natal tahun enda jadi pelajaren
untuk kedepanna, gelah tahun sireh ka pe erjilena perdalanan natalnta. Labo
kita mandangi panitia saja, sebab ia pe latih nge akapna.
Jadi adi nggo kin sipahami kai tujuannta ernatal e, rikutken kita pe
ninta nggo dewasa. Maka marilah silaksanaken Natal tahun enda alu pusuh
sisukacita ibas berita Natal e, si dahi ia bagi ukur Guru i Timur Nari eme ukur
“la tanggung riahna ukurna ngidahsa”, sisiapkenlah persembahennta situhu2
(geluhnta, jabunta, pelayanannta) simehulina man Dibata (Rom.12:1) ula bagi
ukur Herodes si dem alu cian, dendam, amarah, ras sidebanna. Uga pe , meriah
nari Natal e.
SELAMAT MENYAMBUT NATAL
25-26 DESEMBER 2017
DIBATA SIMASUMASU KITA KERINA
Sarilaba
Pdt. Dewi Rolita
Br. Tarigan, S.Th
[1]
Kemenyan dihasilkan dari getah putih pohon-pohon tertentu yang tumbuh di Arab.
Bubuk bernilai tinggi yang di produksi
dari getah tersebut berbau harum dan biasa digunakan dalam ibadat orang Yahudi
(Keluaran 30:34-38), wangi-wangian getah rasamala adalah getah seperti susu
dari akar tanaman seperti wortel yang banyak ditemui di Persia dan Siria.
Kemeyan berasal dari bahan berwarna putih yang lengket dari pohon-pohon
tertentu di Timur Dekat, biasanya di tumbuk menjadi bubuk yang jika dibakar mengeluarkan bau harum. Mur
adalah getah berwarna merah tua, berasal dari sejenis semak yang tumbuh di Arab
dan Afrika. Baunya sangat kuat dan rasanya pahit. Karet itu kemudian
dihancurkan menjadi bubuk dan digunakan sebagai bahan baku wewangian dan
balsamyang mahal harganya.
[2] Atau dikenal sebagai Herodes
Agung. Ketika pasukan Roma menduduki Palestina, ia diangkat menjadi gubernur
Galilea. Herodes kemudian menjadi raja atas Yudea, Galelea, Samaria, dan daerah
disebelah timur sungai Yordan sekitar tahun 37 SM. Menurut catatan sejarah, ia
meninggal tahun 4SM. Heroes membangun
kembali beberapa kota, seperti Kaisarea dan Yerikha, ia ingin dirinya populer
dimata orang Yahudi dengan membangun kembal bait Allah di Yerusalem.
[3] Yesaya 61:1
“Roh Tuhan”. sama seperti Roh Tuhan datang kepada Daud ketikaia dipilih menjadi
raja Israel ( 1 Sam. 16:13). Demikianlah juga raja baru ini (Yesaya 11) akan
menerima Roh yang sama. Para ahli tidak dapat memastikan apakah yang berbicara
dsini adalah Yesaya atau “hamba Allah” itu (Yes.42:1-4, 49:1-9), hamba dalam
nyanyian ini dikenal sebagai Israel. Namun hamba juga bisa menunjuk kepada
seorang raja seperti yang disebutkan dalam 9:5-6 dan 11:1-5.
Pembicara
disini telah dipilih untuk mengumumkan kabar baik yang mencakup kesembuhan dan
kebebasan. Tahunrahmat Tuhan (61:2) barangkali tahun perayaan yang istimewa
(juga dikenal sebagai tahun Yobel) yang tiba setiap 50 tahun. Selamatahun itu,
budak dibebaskan dan tanah dikembalikan kepada keluarga pemilik aslinya (Imamat
25:8-34). Ayat ini kemudian dikutip Yesus untuk mengambarkan misiNya (Luk.
4:16-19), lihat juga Matius 11:5; Lukas 7:22.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar