Selasa, 21 November 2017

JABU SIERSADA IBAS SIMEHULI

BAHAN SERMON KHOTBAH MINGGU
19 NOPEMBER 2017

Invocatio    : jabu ipanteki erpalasken kepentaren ras pengertin (Kuan-Kuanen 24:3)
Ogen          : Perbahanen Rasul-rasul 5: 1-11 (Tunggal)
Khotbah     : Perbahanen Rasul-rasul 18: 1- 3 (Tunggal)
Tema          : “Jabu Siersada Ibas Simehuli”

Kata Perlebe
Jabu eme sada lembaga sipemena lit ibabo doni enda. Leben lit persadan jabu asa persadan sideban, termasuk gereja ras Negara. Ajaren Reformasi ngataken jabu masuk kubas “Orde Penciptaan” (Kej. 2:18). Maksudna eme maka Dibata nge singerencanaken ras sinetapken litna jabu. Jadi, arah enda banci siertiken maka jabu situhuna palas kerina persadan si lit ibabo doni enda. Emaka nina Pdt. DR. Eddy Paimoen situhuna, labo lit masalah ibas gereja, labo lit masalah ibas Negara, sibermasalah situhuna eme jabu. Maksudna maka kalak s imbue masalah ibas jabu, janah lalit ibdatna serpang pulahna, kalak sibagenda me maba persoalen ibas gereja ntah ibas Negara enda. Ertina konvensasi kalak si la malem atena (bahagia) ibas jabu, biasa idarat jabu ipedaratna. Erkiteken Jabu e, rehna ibas rencana Dibata nari emaka arusna min jabu e ibabai ku hal-hal simehuli, sebab Dibata eme ulu kerina si mehuli.

Fakta Teks/ Pemahamen Teks
Ø  Ogen        : Perbahanen Rasul-rasul 5: 1-11
Perpulungen sipemena si tek man Jesus ersada ukurna dingen ersada penggejapenna (4:32), erkiteken si e kerina si lit ibas perpulungen e ipake guna keperlun ras-ras. Tapi kepeken ibas perpulungen sipemena e lit ka nge si la jujur perbahanenna, Ananias ras Safira. Duana ia ndayaken tanehna tapi hasil tukur taneh ndai labo kerina itaruhkenna man rasul-rasul. Sada bagin ngenca iberekenna janah sada bagin nari ibunikenna, Ananias ras Safira ersada arihna ngelakoken sibagenda rupana erkiteken ikuasai iblis ukurna. Lukas nulisken kisah pasangen enda kenca ia nuratken siibahan  Barnabas. Tapi berbeda ras Barbanas, Ananias ras Safira pekulah-kulahna maba hasil tukur taneh e. Ananias ras Safira atena mere kesan meniru bagi siibahan Barbanas. Cinta uang ras cita-cita guna ndatken gelar terhormat eme pintu siipake Iblis ibas merasuki ukur Ananias & Safira.
Kenca ipepayo Petrus kerna hasil tukur taneh ndai, tetap Ananias ras Safira labo ngataken situhuna tapi tetap mekeng ia melasken si la tuhu. La ietehna maka situhuna labo Petrus siibualina e tapi Kesah Si Badia (Kesah Si Badia ndemi dingen ngkuasai ajar-ajar ibas wari Pentakosta). Arah kata-kata Petrus (ay.4) jelas maka kalak enda labo wajib ndayaken ras nyerahken tukur taneh e. entah sope bagepe kenca idayaken pe, hasil tukur e banci ate-atena makesa. Dosa siibahan Ananias ras Safira eme kalak enda duana enggo ncedai persekutun perpulungen alu erbual (berdusta), jadi, lanai sehati ras sidebanna. Erkiteken si e, kata-kata siibelasken Petrus pe dem alu kuasa Kesah Si Badia. Kenca Ananias melasken kata si la tuhu minter ia mbulak dingen mate pe.
Ibas ay 7, “kira-kira 3 jam kenca si e……” banci siamati maka situhuna labo minter reh Safira ndahi Petrus. Banci jadi erkiteken enggo ndekah kal iakapna nimai perbulangenna i rumah, seh maka telu jam la mulih-mulih. Kemungkinen besar Safira atena nungkun man Petrus ija nge perbulangenna, engkai maka lenga mulih. Tapi sope lenga lit penungkunen e ipedarat Safira, minter ipepayo Petrus man bana kerna hasil tukur taneh ndai. Erkiteken la ieteh Safira kai sienggo leben terjadi nandangi perbulangenna seh makana tetap mekeng ia, kata bual siipesehna man Petrus. Ibas sienda pe Safira enggo erbual man Kesah Si Badia, janah ulihna eme Kematen.
Ibas paksa si e lit piga-piga anak perana si tedis dingen baluti dingen nguburken mait Ananias ras Safira e. anak-anak perana e kemungkinen ajar-ajar Petrus ntah pe kalak si sangana megiken pengajaren Petrus.
Ibas teks enda sieteh uga ulihna adi kalak ngelakoken si la mehuli, ngataken si la tuhu ntah pe erbual man Kesah Si Badia. Labo lit tersurat kai situhuna motivasi Ananias ras Safira ibas ngelakoken hal si la payo e, tapi tangkas man banta ulihna eme kematen. Tanda sengget si e, labo tanda sengget sipemena ilakoken Petrus, janah kalak si nterem bage pe perpulungen simegi kerna kejadin e mbiar ia. Banci jadi kejadin enda pe jadi persinget nandangi kerina perpulungen si pemena e, gelah ula erbual man Kesah Si Badia.
Kejadin enda isuratken labo sebagai ancamen ntah pe pebiar-biar singogesa tapi jadi peringaten gelah singogesa la isesatken. Ibas kejadin enda justru keutuhen perpulungen si sehati ras sejiwa, terancam. Erkiteken si e me maka Ananias ras Safira datken kematen sebab perbahanen si la mehuli arus itiadaken ibas perpulungen Tuhan nari, tapi amin gia bage tetap lit kesempaten untuk bertobat, sienda pe imaklumken Petrus (3:19)
Ø  Perbahanen Rasul-rasul 18: 1- 3
Kota Korintus jadi tempat kegiaten Paulus si penting. Enterem kalak Jahudi bagepe Junani jadi kalak si tek. Paulus seh i Korinti siletakna lit berkisar 50km Atena nari. Enda me ibukota propinsi Akhaya ras pe ingan tading Gubernur Romawi. Korintus eme Pelabuhen besar, kota e pe terkenal ibas praktik-praktik ketidaksusilaan. Enda me kota koloni Romawi siiduduki enterem kalak Romawi janah nggeluh seturut adat istiadat kalak Roma. Ibas kota e pe lit Rumah Pertoton kalak Jahudi entah pe Sinagoge.
I Korintus Paulus jumpa ras Akwila bagepe Priskila ndeharana, kalak enda duana pengikut Yesus Mesias. Akwila asalna i Pontus nari. Pasangen enda i pelawes Kaisar Klaudius i Roma nari. Kaisar mpelawes kalak Jahudi i Roma nari erkiteken kalak Jahudi i Roma lalap menimbulkan kerusuhen atas hasutan chrestus (ejaan lain dari Kristus. Paulus, Akwila & Priskila erdahin sebage tukang tenda. Pendahin selaku tukang tenda ntah pe tukang kulit eme usaha si mudah ibaba ibas perdalinen. Ibas perikop enda icidahken segelintir kisah ija Paulus kesilang i rumah pasangen enda, janah labo ngenca kesilang tapir as-ras ia erdahin selaku tukang tenda.
Mungkin memang kurang jelas ituriken ibas perikopta kerna uga pasangen enda, Akwila ras Priskila tuhu-tuhu ersada erbahan simehuli. Amin gia bage banci sinehen korelasina ibas kisah selanjutna 18 : 24-27, ija lit sekalak gelarna Apolos, ia sekalak si terdidik dingen ngajar ia kerna Jalan Tuhan ertina Jalan Tuhan Yesus. Erkiteken Apolos hanya meteh kerna peridin Johanes ngenca, seh makana kenca ibegi Priskila ras Akwila carana ngajar ibabana ia kurumahna, dingen ije me iajarken kalak enda man bana kerna Dalan Dibata alu lebih teliti. Labo terjeng Akwila sinjelasken man Apolos tapi pe ikut ije Priskila, ndeharana, bahkan gelarnaa nge leben isuratken. Ibas kisah sienda jelas isuratken maka kepeken Priskila ras Akwila enggo nampati dahin meritaken berita si Meriah, janah eme sada perbahanen si mehuli. Ersada arihna duana ibas erbahan simehuli.

Aplikasi/Perenungen
1.      Kisah Ananias & Safira situhuna mengejutkan. Ibas padan simbaru ijenda ngenca banci idapeti kita perpulungen si minter mate erkiteken dosa. Bagin enda banci jadi perenungen ras peringeten man perpulungen segelah ula mendustai Dibata.
2.      Ancaman kerna keutuhen ras kebadiaan Perpulungen ijenda teridah ibas internal perpulungen Kristen e, labo darat nari. Asa bancina situtup min pintu perukurenta terhadap penggodaan guna nipu ibas persekutun
3.      Iblis gunaken cinta manusia gelah terhormat ras cinta uang. Banci jadi isekelewetta pe sigejabken uga sifat cinta uang banci ncedaken kegeluhen pihak tertentu arah nipu ntah pe korupsi skala besar. Payo memaang kita butuh serpi guna keperlun geluh sitep-tep wari. Tapi waspadalah terhadap godaan si lit ibas serpi e.
4.      Dibata ngawasi dingen njagai kebadian Perpulungen. Menurut paulus, ibas keadaan tertentu enda jadi tugas pemimpin Jemaat (band. I Kor. 5:11-13). Tapi labo berarti pemimpin jemaat e harus bertindak bagi polisi. Pemimpin jemaat perlu mpermakani perpulungen si erdosa alu keleng ate (band. Mat. 18: 13-35).
5.      Priskila ras Akwila eme pasangan si memiliki kesehatian. Banci siperdiateken ayat-ayat sinulisken kerna pasangen enda, gelarna tetao itulisken berdampingen. Banci sibandingken ras kejadin Ananias ras Safira si bersehati ibas ngelakoken si la mehuli. Pengajaren sibanci itarik kita ijenda eme, Paulus ngajuk kita gelah sehati sepikir ibas hal si mehuli.
6.      Priskila ras Akwila eme pasangen Suami-Istri simediate nandangi dahin Meritaken berita Simeriah. Catatenna banci siperdiateken ibas ay. 11 ija Paulus tading ras pasangen enda sada setengah tahun dekahna.
7.      Jabu Priskila ras Akwila eme jabu si ngangkai kerna kata Dibata. Seh maka pasangen enda ka pe nuriken alu teliti kerna Dalin Dibata man Apolos, sekalak si terdidik dingen beluh ngerana.
Siterakhir, mari kita erlajar jadi jabu si sehati dingen mediate nanadangi dahin Dibata, janah pe jadi jabu singangkai kerna kata Dibata sekaligus jadi Pelaku Firman. 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ERSADA IBAS JABU

BAHAN SERMON KHOTBAH MINGGU 18 NOV 2018 Invocatio     : “Andiko ulina ras senangna adi kalak si ersenina ersada perarih” (Mzm. 133:1) O...