BAHAN SERMON KHOTBAH MINGGU 05 NOPEMBER 2017
(Minggu
Reformasi Gereja)
Invocatio : Sendah kubereken man
bandu kuasa nandangi bangsa-bangsa raas kerajan-kerajan lako mbungkarken dingen
ngeruntuhken, lako ngkernepken dingen ngeradasken, lako manteki dingen nuan.
(Jeremia 1:10)
Ogen : Markus 11: 15-19
Khotbah : 2 Kronika 35: 20-26
Tema : Mpelimbarui
Kegeluhen Ersembah
- Kata
Perlebe
Ibas zaman
genduari enda lit pandangen maka “manusia genduari lanai perlu iakapna nandangi
rumah pertoton (ersembah)”, tapi situhuna pandangen si e la banci sianggap
mewakili sikap manusia secara umum. Sebab ibas zaman genduari ka pe labo sitik
kalak si perlu iakapna ersembah man Dibata, seh maka la akapna sikap ndalani
kegeluhenna sada wari adi la ia ersembah man Dibata lebe (ertoto/saat teduh).
Bahkan lit denominasi gereja tertentu situhu-tuhu teridah kemajunna,
terkhususna kuantitas perpulungen. Tapi adi si soroti secara kualitas, labo
beluh kita menilaisa soal maju mundurna gereja (ingan ersembah) e, sebab
ermacam-macam motivasi kalak si reh ku rumah Pertoton. Arah bahan ogen bagepe
khotbah ras invocatio-ta minggu enda, ibabai kita guna ngenehen uga kin
situhuna kegeluhen ersembah si payo.
- Pemahamen/Fakta
Teks
·
Ogen :
Markus 11 : 15-19
Jesus
lawes ku Rumah Pertoton i Jerusalem, ije ipelawesNa kalak si erbinaga ras
sinukur ibas kesain rumah pertoton e, itunggalingkenna meja-meja ingan nukar
duit. Kenca si e ilakoken Jesus maka iajariNa kalak sinterem ibas isi Pustaka
Si Badia kerna Rumah Pertoton. Kenca bage Iman-iman Simbelin ras guru-guru
agama ndarami dalan guna munuh Jesus, tapi la ia pang. Kenca bage lawes me
Jesus ras ajar-ajarna ibas kuta e nari.
Jerusalem,
eme pusat ingan ersembah kalak Jahudi/Israel. Rumah Pertoton e ibagi jadi 3
bagian, eme : ibas (imam besar, guru agama/lewi, pria dewasa), kesain (diberu),
idarat (Non Jahudi, pemungut cuke, kalak cacat, rsd). Pembagin e ibahan
erkiteken ibas masa padan si Mbaru orientasi jelma eme kelompokna, emakana
identitas ras status sekalak jelma itentuken kelompokna ibas massyarakat. Jesus
meteh maka keadaan Rumah Pertoton paksa sie lanai bagi arusna. Rumah pertoton
siarusna mereken kenyamanen ras kesetaraan ilebe-lebe Dibata, justru ije
terjadi pembedaan stratifikasi masyarakat. Situhuna Jesus sangat menghormati
Rumah Pertoton, rasa hormatNa e dungna mendorong ia gelah mpelimbarui orde yang
ada, Rumah Pertoton paksa si e ipandang Jesus jadi alat sebagai penutup
kegersangan Rohani bangsa e.
Kegersangen
e teridah ibas carana ersembah man Dibata. Ibas Jesaya 56:7b ikataken maka
Rumah pertoton e ingan ersembah kerina bangsa, tapi kepentingen status kelompok
atas (Jahudi) erbahansa kalak si metunggung masuk kubas rumah pertoton e hanya
kalak Jahudi saja (Pria dewasa), sementara si labo kalak Jahudi inganna idarat
Rumah pertoton e. selanjutna kebobroken spiritual paksa sie itambahi alu litna
kalak sierbinaga ras ingan nukari duit i kesain rumah pertoton e, padahal
kesain rumah pertoton e itetapkenna jadi ingan ersembah man diberu, tentuna
proses jual-beli si gejek i kesain rumah Pertoton erbahansa diberu si ersembah
lanai banci fokus man Dibata. Bagi kalak non Jahudi, cacat ras pemungut cuke si
inganna i darat rumah pertoton e, tentu terganggu alu litna proses jual-beli i
kesain Rumah pertoton e.
ngidah
kinilaraturen si lit i Rumah Pertoton e, Jesus ngandingkensa ingan e bali bagi
asar Penamun. Tentuna asar penamun ras Rumah Pertoton eme dua hal si sangat
bertolak belakang. Sanga Jesus ngajarken kalak sinterem kerna Rumah Pertoton
nembeh kal ate Imam-imam simbelin ras guru-guru agama sebab kalak sinterem
megiken pengajaran Jesus, emaka idaramina dalan guna munuh Jesus.
·
Khotbah :
2 Kronika 35:20-26
Kata kunci
ibas ay. 20 eme “Kenca Raja Josia ngelakoken kerina e …” nandaken maka perlu si
perdiateken perikop sebelumna. Ibas pasal 35: 1-19, ituriken uga Raja Josia
patuh man Tuhan dingen ngerayaken Paskah bagi siiperentahken Dibata. Selama
enda perayaan paskah lanai ilakoken bangsa Israel erkiteken Rajana si
memerentah eme kalak si la erkemalangen man Tuhan, tapi kenca Josia jadi Raja
kegeluhen bangsa Israel mulai berobah, mulihi ngikutken kata Dibata. Mulana
kegeluhen ersembah bangsa e seh kal bobrokna, bangsa e nembah man (dewi asera,
baal, rsd), dewa-dewi si lit inegeri e tapi kenca Josia jadi Raja,
berhala-berhala e kerina ras ingan ersembah man berhala e iruntuhken (34:3).
Kenca si e ibahan Josia me perpadanen ras Dibata guna tetap patuh ras ngikutken
undang-undang Tuhan alu bulat ukur rikut pe si jadi perentah man bangsa Israel
(34:31).
Amin gia
Josia icatatken, eme sekalak si merentah bangsa Israel gelah jadi bangsa si
erkemalangen man Tuhan tapi tetap saja lit kekurangenna, seh makana ia mate
ibas peperangen ngelawan pasukan Neko Raja Mesir.
·
Invocatio
: Jeremia 1:10
Kenca
kematen Raja Josia, raja-raja si memerentah i Israel mulihi lanai erkemalangen
man Dibata seh makana bangsa e itaban ku Babil. Jeremia sekalak Nabi si lit
itengah-tengah bangsa Isrel, ia tetap mpersingeti bangsa Israel gelah patuh
ersembah man Dibata janah nadingken penembahen si la payo. Jeremia pe ikut muat
bagin ibas mpelimbarui kegeluhen ersembah bangsa Israel. Selanjutna Dibata make
Kores, Raja Persia guna merentah bangsa Israel mulihi i pembuangen nari ku
negerina, janah kegeluhen ersembah man Dibata pe ipekena mulihi (30:1-3).
- Pengkenaina/Aplikasi
(1)
Manusia eme tinepa Dibata, sendalanen ras sie maka
patut nge manusia ersembah ban Dibata sinepa ia.
(2)
Rumah Pertoton e, ingan ersembah man DIbata.
Tentuna kebadiaan Rumah Pertoton e pe perlu sijaga. Sebab adi Rumah pertoton e
la Badia tentu labo banci ije kita jumpa ras Dibata si Badia
(3)
Seiring berjalannya waktu, tentuna cara-cara ibas
ersembah man Dibata pe mulai lit perobahenna. Lit perobahen si positif lit ka
si negatif. Emakana selaku kalak si erkiniteken tentuna arus kita metenget
nandangi perobahen siterjadi. Hal si positif sibanci membangun kinitekenta
banci si pake, tapi si negative sincedaken hubungenta ras Dibata perlu
sipedauh.
(4)
Pemimpin ntah tokoh pengajar ibas Rumah pertoton e
tentuna harus ngajarken simehuli erpalasken mehamat man Dibata ras guna
Kemuliaan Dibata labo guna popularitas diri sendiri. (band. Raja Josia,
Imam-imam si mbelin ras guru-guru agama, bagepe Jeremia).
(5)
Kegeluhen ersembah man Dibata arus terus
ipelimbarui bagi sienggo ilakoken Raja Josia ras nabi Jerema bagepe Tuhan
Jesus, tokoh Reformator ibas teks ta enda me sijadi gegeh ras usihenta.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar