Khotbah
Natal 25 Desember 2014
Introitus : Sabab Ia reh guna merentah doni enda. irajaiNa
kerina bangsa i doni enda alu bujur ras rembang tengah. (Mazmur 98:9)
Ogen : Mzm. 98:1-9 (Anthiponal)
Khotbah : Johanes 1:1-9 (Tunggal)
Tema : Ibas Ia ngenca lit kegeluhen
Masa-masa Natal memang identik kel alu symbol-simbol terang, bagi cahaya lilin,
pohon terang ras pe lampu kerlap-kerlip.
Janah pe lit ka ilantunken lagu-lagu natal siberhubungen ras simbol terang e,
bage pe tanda kelahiren Tuhan Jesus sendiri la terlepas arah simbol terang ntah
pe cahaya, misalna saja bagi cahaya malekat si reh ndahi permakan i mbal-mbal
guna meritaken kerna ketubuhen Jesus e, bage pe lit ka bintang i Timur si
menunjukkan arah man orang-orang Majus, bintang tanda kelahiran Jesus. Tapi pernah kin terpikirken kita kai kin situhuna
makna terang e? atau mungkin terang e terjeng ritual keagamaan ngenca man
banta (adi natal ningen e lenga klop adi la nagani lilin, terjeng bage saja),
la sieteh kai ertina. Terang e lit dua ertina :
1.
Terang e simbol pengorbanen →Jesus e
reh Ia ku doni enda, man gunanta. Ia reh labo tanpa alasen, tapi Ia reh maba
dame, Ia maba pengajaren man kalak si la megiken ajar, Ia reh maba pedang man
kalak si la nggit erbahan hal si mehuli. Jesus e nggit mereken kerinana man
banta, waktuNa, tenagaNa, pikirenNa, bahkan ngasamken kesahNa. Nggit Ia ianggap
perdosa gelah kita manusia lanai erdosa ras pe banci ngaloken kegeluhen situhu-tuhu.
Ø Padahal me banci saja jesus e
tenang-tenang Ia i surga. Cukup itatap-tatapNa saja uga kita nggeluh i doni
enda. Kenca bage, adi nggo seh masana kari ibas kerehenNa peduakaliken, tading iukumNa
saja kalak si la nggit ngikutken perentahNa. Tapi kepeken Jesus perkeleng kel ia
nandangi kita tinepaNa, labo ipelepasNa kita ndalani kegeluhenta, tapi ia pe
nggit ikut ngenanami kai siinanami kita i doni enda. (Jesus pe pernah muas,
ngenanami mesui, igombang-gombangi kalak, ifitnah, perbahanenNa simehuli ibalas
salu kejahaten) kita pe me pernah ngenanami hal si e.
2.
Terang e simbol penunjuk arah → Bagi
orang-orang majus i Timur nari, ietehna ketubuhen Jesus arah terang bintang.
Amin pe ieteh kita maka kalak majus e pe logikana ka ipakena, labo bintang ndai
iikut-ikutna. Iakapna “anak Raja nge
pasti situbuh e” mis ia reh ku istana herodes, piah anak-anak kitik si la
ersalah pe jadi korban kerna kinilapatuhen kalak majus enda. Tapi misalna ndai
binta e saja iikut-ikut kalak enda, pasti mis kel ietehna ija nge tubuhna Jesus
e. terang Jesus e pe kepeken ngasup mereken arah sitepat, adi erdalan kita ibas
gelap.
Ø Adi kegelapan bagi mate lampu lah
misalna me enggo terbayangken kita, apai ka ikuta nta enda, memang enggo
tempa-tempa lit rosterna mate lampu. Adi mate lampu me mesera nge siakap
erdalin, apaika tantangna mate lampu e, pasti kidaramen nge kita ija nge lilin,
ndarami lilin e pe, pasti mesera nge siakap bagi lagu karo nina “Ula
cidadap.. ula cidadap.. adi mate lampu e, cidadap kari.. cidadap kari.. kudin
belanga” adi cidadap kita sangana mate lampu e, banci si kin la arusna
terdadap kita, jadi terdadap. Adi kudin belanga terdadap kita, me tentu mbiring
ibahanna tan nta. Bage ka nge adi kita erdalin ibas kegelapen geluh enda,
cidadap denga kita ndarami apai kin dalan sipayo, piah kedungenna terdadap kita
nge kudin belanga ndai, ikut arus kita kubas geluh kalak si la bujur.
Ilustrasi
Lit
sekalak mandor ibas proyek bangunan sitinggina lit 10 lantai. Sangana mandor e
i tingkat 7, mentas nge sekalak buruhna i lantai 2. Mandor enda ndai atena
ngerana man buruhna e, jadi mulai me ia teriak-teriak, ngelebuhi buruhna e.
tapi perbahan jarak lantai 7 ku lantai 2 ndauh kel, emaka sora mandor e la
ibegi buruhna ndai. tapi la kehabisen akal mandor e ndai, ibuatna sen logam erga
500, benterkenna ku buruhna ndai, pas kel ndabuhna la ndauh arah buruh e nari,
(adi kita manusia biasana me, adi sen ningen pasti jeli kel) emaka buruh e pe
ipungutna sen 500 ndai minter kantongina, la ipernenna ku datas. Ndarami akal
ka me mandor e ndai, buatna ka batu kitik, benterkenna ka ku buruh e ndai, pas
kel kena takal buruhna ndai, spontan kel buruhna e ngenehen ku datas, ise ka
kin si mbenter aku e ‘te na? kenca nehenna ku datas, emakana banci me ngerana
mandorna ndai man bana.
Makna
Dibata pe mawen-mawen ngelakoken hal si erbahanca kita nge-nen Ia. Adi
pasu-pasu siiberekenNa bagi sen 500 ndai la banci erbahan kita nge-nen Dibata,
maka banci saja iberekenNa man banta kiniseran, gelah kiniseran e lah gia
erbahanca kita nge-nen ku Dibata.
Selaku
Ia dalan kegeluhen nta, pasti enggo isikapkenNa rancangen-rancangen si mulia
man banta, rancangen si erbahanca banci kita senang i doni enda, tapi adi
kesenangen e justru erbahanca kita lupa nandangi Ia, pasti cara sideban nge
ilakoken Dibata man kita.
Dibata
e simereken terang kegeluhen man kita kalak Kristen tapi lit piga-piga tipe
terang kalak Kristen sibanci iperdiateken kita :
1.
Terang lampu listrik
↔ Lampu listrik cahayana me tergantung PLN
nari, adi iputusken PLN arus listrik, maka lampu ndai tentu la menyala. Ibas
kita kalak Kristen, lit deba-deba ketergantungen man kalak si deban. Bagi lampu
ndai ketergantungen man PLN. Adi lalit kalak sideban si menopang kita ntah pe
sada organisasi, persadan si mengangkat kita, lanai teridah terangta ndai.
2.
Terang lampu petromak
↔ me itandai kita denga lampu petromak?
Lampu siperlu ipompa ia gelah gara. Bage ka terang kalak Kristen si lampu
petromak, la ia banci memicu dirina sendiri, la ia banci menyemangati dirina
sendiri. Harus lit kalak si deban ngiahken ia gelah reh gereja. Adi lalit
pendorongna la ia ku gereja, biasana e siteridah kel ibas singuda-nguda anak
perana, perban lit siikeker2na, singena atena, makana reh ia ku gereja “gelah ieteh adek ah aku rajin, gelah ieteh
abg ah aku tutus”, tapi kenca lanai je sijadi pemompana ndai, lanai ia
idah-idah, piah redup nge terangna ndai.
3.
Terang obor
↔ adi mbarenda sope lenga lit lampu listrik
bage gundari, lampu obor nge ipake kita. Tapi lampu obor e lit kelemahenna eme,
ipedaratna asap mbiring. Asap mbiring enda siibaratken roh kesombongen. Mungkin
saja arah darat teridah kita sekalak situtus kel erkiniteken, tempa-tempa
erkemalangen kita man Dibata. tapi justru perbahan si e, turah pengakapenta
maka ganjangen siakap kita ibandingken kalak si deban. Terang obor enda, bagi
malekat Lucifer, awalna ia pemimpin puji-pujin i sorga tapi perban meganjang
ukurna, iambekken ia ku doni, lanai ia jadi pemimpin puji-pujin i sorga.
4.
Terang lilin
↔ Lilin enda memang adi ibandingken ras
terang sideban ndai labo uga kel terangna. Tapi adi ibas ruangen gelap, terang
sikitik epe terakap kel. Janah pe perlu kita mencontoh tabiat hidup lilin enda,
lilin enda seh keri ia tertutung, tetap ia gara, nggit ia ngorbanken dirina seh
keri gelah isekelewetna iterangi amin pe alu terang si kitik.
Ø
Dibata
Bapanta si i sorga pe, iarapkenNa kel kita bagi lilin enda. Seh ku penghujung
kesahta pe tetaplah kita ncidahken terang kinitekenta i doni enda. Lanai kita
pasang-surut ibas erkiniteken, tapi terangta e tetap, lanai milep-ilep. Emaka
gelah tetaplah terangta e ersinalsal, haruslah kita nggeluh ibas dalan si enggo
itetapken Dibata man banta.
Dibata
simasu-masu kataNa ras ipengasupna kita ndalankenca ibas kegeluhenta. Selamat
wari Natal. Amin.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar