Jumat, 05 Desember 2014

Mejingkat Erkiniteken Mejingkat Erdahin

 
Ogen     : Perb. 18:1-4
Tema     : Mejingkat Erkiniteken, Mejingkat Erdahin

Konteks
Priskila ras Akwila enda kurang itandai ibas Pustaka Si Badia. Kalak enda la terkena, bagi Abraham, Musa ras Nuh. Kalak enda pe la setenar Paulus ntah Petrus. Gelar kalak enda pe lit 6 kali ngenca isebutken ibas Pustaka Si Badia. Gelar Akwila ertina eme Rajawali/ elang. Ia tubuh I Pontus (Perb. 18:2). Pontus eme salah sada propinsi I Asia kitik si terbentang sepanjang laut hitam. Panggilenna eme “Priska” si ertina kuno. Lit kemungkinan ia berasal arah keturunen bangsawan nari. Sebab menurut Robertson’s word pictures priska eme gelar sada keluarga ibas keluarga Acilian ras Priski eme gelar kaum bangsawan sideban. Ibas hal sienda banci si dat gambaren kemungkinen sekali Priskila enda eme keturunan bangsawan. Kalak enda tangtangna tading i Roma tapi erkiteken lit permasalahan jah emaka Kaisar Kaludius merentahken gelah kerina kalak Jahudi lawes nadingken kota Roma gelah pindah ku Korintus. Sekalak ahli sejarah ngatakenca maka Kaisar Klaudius nyuruh kerina kalak Jahudi lawes I Roma nari erkiteken kalak enda erbahan kekacauan iteruh pimpinen Chrestus. Lit ka si menganggap maka Chrestus enda pasti Christos (kata yunani untuk Kristus), tapi lit ka menganggap hal sideban. I Korintus me Paulus sitandan ras kalak enda janah tading ijah jadi tukang tenda. Ibas data-data Pustakanta si sitik enda pe kerna Priskila ras Akwila banci kita datken mbue teladan arah kalak enda ndai.
Penjelasan Nats
Metode pemberitaan firman sibijaksana siempertimbangken ka kiniteken kalak simegisa ras make e jadi titik awal pemberitaan berita si meriah kerna Kristus kepeken la mbue menolong Paulus I Athena. Para Filsuf Yunani mencemooh kebangkitan Kristus bagepe mahkamah agama Jahudi menolak Kristus ras kekekenNa. Emaka itadingken Paulus me kota si megombang e sue ras tanda siibereken Dibata. emaka ibas perdalanenna Paulus jumpa ras Prikila bagepe Akwila, emaka tading me Paulus ras kalak enda.
Lit piga-piga hal sienggo ilakoken Priskila ras Akwila ibas ncidahken bahwa kalak enda tuhu-tuhu kalak sierkiniteken man Kristus. Kalak enda eme orang-orang siperduli man pelayanen Tuhan. Adi sidarami ibas Perb. 18:1-4, mungkin la si dat informasi kai pe kerna Priskila ras Akwila enda si enggo jadi kalak Kristen ntah lenga. Lit siberpendapat maka kalak enda enggo Kristen mulai kin kalak enda tading I Roma. Ibas buku Wycliffe Bible Commentary la jelas kel ituriken kerna Akwila ntah Priskila enggo jadi kalak sierkiniteken ope denga kalak e nadingken Roma ntah lenga sebab lapernah ituriken kerna Paulus menginjili kalak enda. Tapi kemungkinen kalak enda enggo erkiniteken man Kristus tupung ia tading i Roma nari. Adi tuhu kin bage, maka kemungkinen kalak enda jadi Kristen ope denga ku Korintus, maka lit penafsir si menduga maka Akwila jadi Kristen entah perban diri sendiri ntah mungkin kerna lit pemberitaan firman man bana. Tapi lit ka si ngatakenca maka kalak enda jadi Kristen kenca jumpa ras Paulus (Paulus menginjili kalak enda). Apai pe dugaan sibenar, tapi tek kita maka Priskila ras Akwila enda enggo jadi kalak si erkiniteken man Kristus. Janah ibas kegeluhen kalak enda selaku kalak sierkiniteken la mbue isuratken tapi si pasti kalak enda tuhu-tuhu mendukung pelayanan Paulus.
Adi sipikirken labo mungkin terjadi keberhasilen pelayanan Paulus adi labo idukung pasangen enda. Sebab Paulus tading I rumah kalak enda. Dukungan kalak e man pelayanen Paulus e pe teridah kenca Paulus bakal nadingken kota Korintus ku Siria, ia pe menempuh perdalanen sindauh ku Efesus guna nauhken Paulus. Bahkan pe kalak e tading I Efesus janah ipindona gelah Paulus tading ras ia tapi itulak Paulus. Amin pe bage, la sitemukan hal si istimewa ibas kalak enda, hanya saja gelar kalak enda duana itulisken Paulus bas suratna ku Kota Roma.

Emaka ibas hal enda jelas maka, Priskila ras Akwila enda eme rekan sekerja Paulus, janah e ertina maka kalak enda pe ikut aktif ibas pemberitaan injil siilakoken Paulus. Labo terjeng e saja tapi kalak enda pe mempertaruhken nyawana guna Paulus (Rom. 16:4). La jelas peristiwa kai siimaksudken ijenda . kata yunani siipake eme “mempertaruhken nyawa”, kata enda biasana ipake guna nggambarken sekalak jelma sibakal ipenggal takalna. Lit ka penafsir simenghubungkan peristiwa enda man peristiwa siialami Paulus I Korintus. (Perb. 18:12-17). Tapi lit ka si menghubungken peristiwa e man peritiwa I Efesus (Perb. 19:23-32). Pasti ijenda nyawa Paulus terancam. Kemungkinen banci saja hal si beresiko pe pernah ilakoken Priskila ras akwila enda guna nelamatken Paulus, hanya saja hal sienda la icatat. Lit ka simenghubungken man peristiwa siialamina ibas 2Kor. 1:8-10, apai pe sumber si benar, jelas maka Paulus tuhu-tuhu ngataken bujur man Priskila ras Akwila sebab enggo mempertaruhkan nyawana bagi Paulus. Emaka ibas hal sienda jelas maka kalak enda nampati Paulus labo perban pribadi Paulus sendiri tapi perbahan pelayanenna. Menurut Th. Van den End, kemungkinan arah kalak enda nampati Paulus bagepe nelamatken Paulus, maka kalak enda enggo ikut memberitakan firman Tuhan ras memungkinkan pemberitaan kerna Kristus tetap terlaksana (Rom. 16:3-5).
Kenca itadingken Paulus pe kalak enda duana, tapi tetap kalak enda nerusken tugas pelayanenna hingga muncul petobat-petobat simbaru si kemudian ikut berbakti I rumah kalak enda (I Kor. 16:19). Hal end ape encidahken maka kalak enda tuhu-tuhu menjingkat ibas melayani Dibata, janah kalak enda pe ikhlas mpersembahekn rumahna guna ingan ibadah kalak si erkiniteken.
Ijenda banci siidah uga teladan siluar biasa kel arah Priskila ras Akwila nari. Uga kalak enda perduli man tugas pendahin Tuhan. Kepedulian kalak enda tuhu-tuhu luar biasa seh maka nyawa pe ipertaruhkenna.

Aplikasi
Melala kel jelma gundari demi pelayanen, ula padah nyawa lebe tapi kerna sen saja e banci ia kikir kel, ras waktuna pe la banci iberekenna. Kalak sibagenda rupana labo rasul bagi Paulus, labo ka diaken si enggo ipilih para rasul. Kalak end ape labo pelayan penuh waktu bagi Timotius ras Titus. Kalak sib agenda hanya kalak awan biasa. Kalak si tugasna erbahan tend ape bagi Priskila ras Akwila enda ndai pe sibuk nge, tapi kalka enda lit bebanna guna nampati tugas pelayanen. Kalak enda pengusaha tapi memiliki hati penginjil. Janah mbue ka memang gundari penginjil si berhati pengusaha, kenca bage kiam nadingken pelayanenna.
Mbue kel jelma si ibas masa ngudana tuhu-tuhu mejingkat ndahiken tugas pelayanen tapi kenca enggo erjabu, tugas pelayanen e mandeg. Priskila ras Akwila enggo mereken teladan kerna si e. uga kin seharusna pasangan suami istri saling mendukung ibas tugas pelayanen janah tuhu-tuhu mejingkat guna ndahiken Tugas pelayanen e.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

ERSADA IBAS JABU

BAHAN SERMON KHOTBAH MINGGU 18 NOV 2018 Invocatio     : “Andiko ulina ras senangna adi kalak si ersenina ersada perarih” (Mzm. 133:1) O...